2010. júl 01.

Bakondi alezredes...

írta: korbelygyorgy
Bakondi alezredes...

Nem terhelném katonaélményeimmel a nyájas olvasók, az ilyen infók amúgy sem szoktak érdekelni senkit a mesélőn kívül, de én évtizedek után is meg tudok döbbenni, amikor meglátom Bakondi Györgyöt a Fidesz klienseként.

A jó vagy rossz sorsom úgy akarta, hogy a ferihegyi reptéren töltsem le kényszersorozásom nagy részét, és ott egy harmincegynéhány éves fiatal főtiszt, Bakondi György alezredes volt a FEP(forgalomellenőrző pont)-parancsnokhelyettes egy bizonyos Nyíri Lajos mellett.

Bakondi kora hőse volt, macsó, jó svájdájú és kőkemény. Engem két alkalommal fenyített meg és tényleg nem hősködésből írom le a sztorit. Úgynevezett telexgépekkel dolgoztunk (aki látott még ilyet, tegye fel a kezét) és élveztük, hogy a lyukszalag tárolja az adatokat, így sokszorosíthatunk bizonyos szövegeket.

1985-öt írunk, a kor első számú kultikus lemeze a HBB Vadászat című albuma. Csakhogy akkor még nem volt divat a szövegeket a borítón megjelentetni, így maradt a hallásból való lejegyzetelés, majd begépelés és sokszorosítás. Éppen e művelet közben toppant be a gépterembe a későbbi első számú katasztrófavédő, aki tajtékozni kezdett.

- Mi ez???!!!

- Jelentem, dalszövegek - mondja elcsukló hangon Szabó határőr kollégám, a legnagyobb rocker, akivel valaha is találkoztam.

- Milyen dalszövegek????

- A Hobo Vadászat című lemezének dalszövegei

- De hiszen az be van tiltva!!!

- Jelentem, nincs betiltva, a rádióban is játsszák.

- Melyik rádióban??? A Szabad Európa Rádióban?

A kicsit svejkes, kicsit hair-es szitu vége az lett, hogy egy páran fenyítést kaptunk, ami laktanyafogsággal párosult néhány hétre. A másik sztori kevésbé volt hősies, itt csupán annyi történt, hogy én voltam a váltásparancsnok, amikor ugyancsak váratlan ellenőrzés érkezett, Bakondi mellett egy csomó egyenruhás arc az országos parancsnokságról. Megállnak egy viszonylag újonc katona mögött, aki éppen levelet ír, nem is akárkinek, a szerelmének, benne minden szép becéző szó ahelyett, hogy a gaz imperialista ki és belépő utasok adatait vitte volna be az adatbázisba. Talán még azt is megemlítette emlékeim szerint, hogy most jó a váltásparancsnok, nála mindent lehet csinálni - no ez voltam én, így kinézett egy másik fenyítés is Bakondi György alezredestől.

Mondjuk vicces lett volna, ha ugyanennél az alakulatnál egy Orbán nevű sorkatona is ott van és teszemazt részt vesz a sokszorosítási akcióban - vajon hogyan alakul akkor ez a fényesen ívelő karrier?

Szólj hozzá

katasztrófavédelem bakondi györgy