2014. júl 17.

Ócó és finom, kis kompromisszumokkal - íme a Motorola Moto E

írta: korbelygyorgy
Ócó és finom, kis kompromisszumokkal - íme a Motorola Moto E

Ritkán adatik meg, hogy a kiadást követően rögtön egy új kütyü kerüljön a kezembe, ami ráadásul az enyém is. Korábban néhány eszközt (főként tableteket) kísérletképpen teszteltem a békéscsabai T-Ponttal együttműködésben, illetve egyszer még egy Windows Mobile 7-essel futó Nokia Lumiát is használhattam pár napig. Illetve hát volt egy céges Nokia Kommunikátorom, az akkori idők csúcsa, ami persze alig egy évig bírta és helyette egy N97-est kaptam.

Amúgy pedig mindig alsóbb kategóriás mobiljaim voltam, igaz ez az Android-korszakra is, az elmúlt négy évben sem sikerült utolérnem a csúcstechnológiát: 2010-től egy Sony Ericsson (ekkor még úgy hívták) Xperia volt a privát mobilom, majd 2012 óta egy Alcatel TO 995 saját márkás (Telenor) kiadásban.

Új élethez azonban új mobil is kell, s bár halogattam a dolgot, ezt nem tehettem meg hónapokig. Kellett tehát egy kártyafüggetlen készülék és lehetőség szerint százeurós összeghatár környékén. S bár semmi bajom a Huawei, ZTE és egyéb kínai gyártókkal (a tabletem is az előbbi cég egy régebbi kiadású terméke), a sors időben elémrakott egy friss hírt, miszerint a Motorola egy belépőszintű készülékkel kívánja a fejlődő országok piacait megcélozni, ez lenne a Moto E. Gyanakvással olvastam a hírt, majd megláttam a paramétereket és egyből beleszerettem az akkor még kereskedelmi forgalomba nem került készülékbe, és főleg az árába, hiszen 129 dollárért harangozták be, ami végül az Amazonon 119 euró lett (de ahogy nézem, otthon 43 ezerért mérik).

 

Természetesen messze elmarad a forgalomban lévő csúcskészülékektől, ám nem túl sokkal, már ami egy átlagfelhasználó igényeit illeti, ár-érték arányban pedig csupán a töredéke ezeknek, lényegében negyedébe kerül, mint azok. Ettől még persze kattinthattam volna a Huawei-re vagy a ZTE hasonló kategóriás készülékeire, ám a Moto E mellett szólt, ami számomra a legfontosabb: mivel a gyártó nem pakolta tele egy csomó saját hülyeséggel a kütyüt, így az androidos frissítések is hamarabb érkeznek. De vannak még szerethető tulajdonságok, például a Gorilla Glass kijelző, ami tudtommal ugyancsak nem jellemző az olcsó készülékekre.

Természetesen kompromisszumokat is kötni kell, de szerencsére nem vagyok tizenéves, aki rögtön nemet mondana, hiszen csak bénán lehet szelfizni a Moto E-vel, tekintve, hogy előlapi kamarája nincs. S ugyancsak vállalható kompromisszum, hogy a dobozban egy mikro USB kábelen és egy használati utasításon kívül semmi nincs, sem adapter, sem fülhallgató - lehet, hogy a megcélzott indiaiaknak ez gondot jelent, nekem nem, hiszen egy fiók pont ilyenekkel van tele.

Megy azért a szelfizés is, csak macerás a megfelelő kameraállás megtalálása 

Ergonómiailag is kellemes, "szappantartós" jellegű a kialakítása, a hátlap pedig csúszásmentes anyagból készült. A kijelző mérete 4,3 coll, amit már megszoktam a One Touch-nál: kellően nagy ahhoz, hogy másfeles olvasószemüvegemmel jól lássam, illetve kellően kicsi ahhoz, hogy az egykezes műveleteket könnyedén el tudjam végezni.

Nyilvánvalóan nem egy igazi teszt ez, egyrészt mert elfogult, másrészt, mert nem elég alapos, én mindenesetre be merek vállalni egy 9/10-es értékelést, ajánlva mindenkinek a készüléket, aki nem túl sok pénzért egy jó tényleg jó telót szeretne magának az elkövetkező néhány évre.

 

 

Szólj hozzá

mobil szelfi motorola moto e