2006. sze 23.

Hazug-dosszié II.

írta: korbelygyorgy
Hazug-dosszié II.

Gyurcsánynak mennie kell! Este, vagy inkább éjjel fáradtan, de a sikeres naptól és néhány sörtől feldobva hírvadászat. Először azt hittem, az a három sör, amit megittam, de nem, tényleg igaz: Hajós nyilatkozatában Gyurcsányt szólítja fel lemondásra a Hír tévében. Első blikkre azok a túszok jutottak eszembe, akik mellett két felfegyverzett terrorista áll és embereink kényszeredetten felolvasnak nyilvánvalóan rájuk kényszerített szövegeket (például: felvettük az iszlám hitet), ám Hajós nem tűnt úgy, mint aki nem önszántából cselekszik.

Gyurcsánynak mennie kell!

Este, vagy inkább éjjel fáradtan, de a sikeres naptól és néhány sörtől feldobva hírvadászat. Először azt hittem, az a három sör, amit megittam, de nem, tényleg igaz: Hajós nyilatkozatában Gyurcsányt szólítja fel lemondásra a Hír tévében. Első blikkre azok a túszok jutottak eszembe, akik mellett két felfegyverzett terrorista áll és embereink kényszeredetten felolvasnak nyilvánvalóan rájuk kényszerített szövegeket (például: felvettük az iszlám hitet), ám Hajós nem tűnt úgy, mint aki nem önszántából cselekszik. Magán a szöveg tartalmán nem csodálkoztam, mi több, örültem, hiszen így látom én is, talán igazolja az a néhány beszélgetés, amit az elmúlt napokban folytattam barátokkal, kollégákkal, idegenekkel (merthogy bizony van itt azért rendszerváltás időszaki fíling: boldog-boldogtalan latolgatja az eseményeket, s ki-ki vérmérséklete szerint kommentál): igen, én is úgy látom, hogy Gyurcsánynak mennie kell, mert őt már kiközösítette a művelt nyugati világ, ezáltal hazánkat is ki fogja. Meg különben is: emlékszünk még Bill Clinton orálszex-ügyére? Ehhez képest az semmiség, mégis megingott a pozíciója, tekintélye, mindene. Közismert, hogy Hajós az SZDSZ értelmiségi holdudvarának egy markáns képviselője. Nem kombinálnék én most, hogy ki küldte, miért küldte stb., lehetséges, hogy tényleg saját akció, mindenesetre meggyőződésem: egy liberális párt, ha meg akarja őrizni egy kicsit is az arcát, nem asszisztál ehhez a színjátékhoz és maga is szorgalmazza Gyurcsány távozását. Mellesleg maga Gy. F. is így járna legjobban, hiszen ebből már nemigen jön ki jól. Viszont ha lemond, még van esélye az MSZP elnöki tisztségére, s belekalkulálva a kollektív felejtést, 2010-ben hatalmas csinnadrattával újra miniszterelnök-jelöltként tűnhetne fel. Hogy ki legyen most helyette? Hát ez nehéz kérdés, hiszen az MSZP az a párt, amely nemigen rendelkezik hiteles, nem elkoptatott emberekkel (bár tudnék én mondani, például Orosz Sanyi ilyen: jó ember, hiteles, és egy kis marketinggel hetek alatt ismertté tehető - zöld fíling, becsületes, jó humorú stb.). Megoldási javaslatom ennél azonban jóval huszárosabb: Kuncze Gábor. Kuncze ugyanis személyében, ismertségében, elkötelezettségében abszolút alkalmas és szerintem hiteles is - ezt gondolom, még a jobboldal értelmesebbjei is elismerik. S amilyen káosz lehet most a szoci erőviszonyokban, akár le is lehetne nyeletni velük ezt, különösen annak fényében, hogy a hazugságkampányban Orbán a rendszerváltók - volt komcsik összefüggésében határozta meg a hazugság-igazmondás ellentétpárját: nos, az SZDSZ-nél rendszerváltóbb párt nem kell - nincs is - úgyhogy legyen Kuncze a miniszterelnök.

Szólj hozzá

gyurcsany