2006. sze 23.

Hazug-dosszié III.

írta: korbelygyorgy
Hazug-dosszié III.

Túlkapások

Természetesen engem is megdöbbentett és felháborított a hétfő éjszakai támadás a rendőrök ellen. Én is ugyanúgy vártam, mint ők és bárki más az erősítést, hiszen itt már nem ártalmatlan civilekről volt szó, hanem hétpróbás gazemberekről, akik képesek voltak egy másik embert gyakorlatilag szadista módon megkínozni.

Túlkapások

Természetesen engem is megdöbbentett és felháborított a hétfő éjszakai támadás a rendőrök ellen. Én is ugyanúgy vártam, mint ők és bárki más az erősítést, hiszen itt már nem ártalmatlan civilekről volt szó, hanem hétpróbás gazemberekről, akik képesek voltak egy másik embert gyakorlatilag szadista módon megkínozni.

De: miután észhez tért a szerv, gondolom, kaptak kőkemény eligazítást, többletjogokat, miegymást, sajnos átestek a ló túlsó oldalára. Elhurcolt tizenévesek, ártatlanul megvert és szintén elhurcolt járókelők, könnygázzal megszórt média - szóval rendőri túlkapások. A legtragikomikusabb az, hogy a közismerten liberális, újbalos, de semmiképpen nem nemzeti konzervatív Tilos két munkatársát is bevitték. Másfél éve még az ő székházuk előtt habzott a szélsőjobb szája, ki az a hülye tehát, aki elhiszi, hogy ők részesei voltak a megmozdulásoknak?

Szóval népszerűtlen amit mondok, de megítélésem szerint egy túlkapás sem történhet még a legkiélezettebb helyzetekben sem. Ha pedig becsúszik egy hiba - becsúszik mindenkinek, csak éppen néhány szakmában ez végzetes eredménnyel is járhat -, akkor tessék beismerni és bocsánatot kérni - no, ezt nem hallom soha, csak azt, hogy "itt már mindenkinek annyi joga van csak éppen a rendőrségnek nincs", amit első hallásra akár el is fogadna az ember, ha nem lenne cinikus, közhelyes, rosszindulatú a felvetés, és főleg hordozna némi valóságalapot. Csupán arról van szó, hogy visszasírják a régi szép időket egyesek, amikor a zsaruk frusztrált önkéntes rendőreikkel gyakorlatilag azt csináltak, amit akartak, az idősebbeknek példaként felhozom az orosházi Dinamit-koncertet vagy a mezőhegyesi Beatricét kb. 1980-ban, amikor is büntetlenül bántalmaztak bárkit, akit csak értek - jelentem, nekem is jutott egy eltévedt ütleg és egy nagyadag gázspray.

Szóval: a rend nem jelenthet rendőrállamot, még akkor sem, a közvélemény nagyobbik része nagy ívben tesz a szabadságjogokra, egészen addig, míg az övét nem korlátozza le valaki, mondjuk azzal, hogy kedvenc sorozatait jól betiltja Molnár Tamás művész úr, aki rövid időn belül országosan ismert figurává nőtte ki magát az alkotmányozó akármi egyik vezetőjeként.

Szólj hozzá

gyurcsany