2007. ápr 28.

Fórum-keményítés

írta: korbelygyorgy
Fórum-keményítés

Amikor a blogtalálkozó volt és feltették nekem a kérdést, hogy miként viszonyulok a blog mellé ragasztott, ahhoz lazán kapcsolódó fórumhoz, nem hazudtam: azt mondtam, hogy szívem szerint leépíteném, de már csak tisztességből sem teszem, majd egyszer leépül magától, hiszen ez a trend, a helyét a blogok és azok kommentjei (és más kommentek) veszik át. Másrészt pedig általában akkor pezsdül meg igazán az élet, ha a kisközösség működése nem éppen jó.


Amikor a blogtalálkozó volt és feltették nekem a kérdést, hogy miként viszonyulok a blog mellé ragasztott, ahhoz lazán kapcsolódó fórumhoz, nem hazudtam: azt mondtam, hogy szívem szerint leépíteném, de már csak tisztességből sem teszem, majd egyszer leépül magától, hiszen ez a trend, a helyét a blogok és azok kommentjei (és más kommentek) veszik át. Másrészt pedig általában akkor pezsdül meg igazán az élet, ha a kisközösség működése nem éppen jó.

Most éppen ez van, folyik a mi kis médiaháborúnk, amiről én szándékosan nem írtam le egy sort sem. Nem azért, mert nem tudok róla, és azért sem, mert nincs véleményem. Sokkal inkább szomorú vagyok, mert a főszereplővel, Varga Zoltánnal közel két évtizedes a kapcsolatom és máig úgy gondolom, hogy emblematikus figurája a helyi rendszerváltásnak, s ezt nem írja felül még ez a mostani botrány sem. A helyzet viszont az, hogy az ügy gyakorlatilag a fórum vonatkozó topikjában csapódik le, tulajdonképpen a fejleményekről innen lehet tájékozódni. Itt éli ki magát mindenki, aki ebben az ügyben valamilyen szinten érintett vagy csak érdeklődik, aminek az a lényege, hogy a napokban gyakorlatilag felállt a teljes szerkesztőség, új emberekkel töltik fel a lapot, köztük egykori kolleganőmmel, Gubucz Katalinnal, aki jó szakember ugyan, de talán beszédes infó, hogy Békéscsabán MIÉP-es képviselőjelölt volt.

Tehát kinn is vagyok, benn is vagyok: én nem nyilvánulok meg, viszont a fórumozók dolgába nem avatkozom bele, mint ahogy nem tettem ezt Molnár J. Gábor és Kiss A. János főszerkesztősége idején sem. Tegnap azonban valami idióta kretén klasszikusan becsületsértő állítást tett, amit mi nem vettünk észre és vagy fél napig fenn díszelgett. Még rosszabb, hogy maga az érintett vette észre, aki telefonon jelezte ezt nekem. Magánbeszélgetés lévén eltekintek ennek részleteitől, viszont annyit elárulhatok, hogy bár felfogásunk a citizen journalizm-ről nyilvánvalóan eltér, igazat kellett adnom neki, hogy senkinek nincs joga mást rágalmazni. Azt még nem lehet tudni, jogi eset lesz-e a dologból, viszont máris bekeményítettem: a jövőben csak regisztráltak írhatnak a fórumokba, illetve átemelem és méretre szabom a Beolnak készített moderálisi alapelveket.

Szívesebben postoltam volna ma éjjel arról, hogy micsoda szuper Google-alkalmazásokat fedeztem fel, illetve adós vagyok még egy David Halberstam-búcsúztatással, akinek a nevét 90-es évek elején tanultam meg, ő írta egyebek közt a Mert övék a hatalom című alapművet az amerikai média működéséről, persze még offline korszakból, de attől máig megszívlelendő munka annak is, aki már online kezdte médiakarrierjét. Aki pedig nem hajlandó mozdulni a háló felé, annak meg pláne.

Szólj hozzá

forum oroshazi elet