2008. sze 19.

Magyar Demokratikus Charta, az álnépfront

írta: korbelygyorgy
Magyar Demokratikus Charta, az álnépfront

Vajon lesz-e másodszor is Budán kutyavásár? Egyszer nagyon bejött a chartázás a szocalistáknak, 1992-ben, amikor közvetve az SZDSZ a hátán hozta be őket a szalonképes színtérre és lett a dologból az, ami, például hogy néhány évvel a rendszerváltás után együtt menetelt üldöző és üldözött egy fantom elllen, amit úgy hívtak, hogy Csurka, akinek a nevét mára a huszonévesek talán nem is ismerik. És persze lett koalíció.

Isten ments, hogy most bölcsnek tettessem magam: az 1992-es Demokratikus Chartát én is támogattam, mert annak a liberálisnak mondott értelmiségi körnek a bűvkörében éltem, akik ezt tető alá hozták. Sajnos a kommunikációs zajban elvesztek azok a józannak bizonyult hangok, melyek arra figyelmeztetnek, hogy jól vigyázz... Többek közt ilyen volt Tölgyessy Péter és én azóta is hallgatok rá, megjegyzem, ebben a politikai szakértői túlkínálatban őt tartom a legfigyelemre méltóbb elemzőnek. 

Gyanúm szerint ennek a mostani Gyurcsány-féle Magyar Demokratikus Charta-mozgalomnak is egy ilyen álnépfrontos célja van. Persze, gyakorló onlinetartalom-moderátorként és persze itt élő magyarként engem is aggaszt az utóbbi évek fasizálódása, még hogyha e szó túlzás is, de azzal is tisztában vagyok, hogy például a Magyar Gárda-jelenséget valós, kezeletlen társadalmi problémák hozták létre.

Ennek ellenére óvatos vagyok demokratikus charta-ügyben, hiszen az általuk zászlóra tűzött célokat - a szélsőségek, az indulatok, az intolerancia elleni jogos nemzeti önvédelem - az Alkotmány garantálja, így Gyurcsány Ferencnek hivatalban lévő miniszerelnökként, azaz a végrehajtó hatalom kulcsemeberként nem mozgalmárkodni kell, hanem a hatályos jogszabályokat végrehajtatni.

 

Szólj hozzá

gyurcsány magyar demokratikus charta