2013. jún 08.

Tisztesség dolgában elég szarul állok

írta: korbelygyorgy
Tisztesség dolgában elég szarul állok

kozmosz_1370674088.jpg_550x472

Ez a négy sajtos-tejfölös lángost faló srác a Kozmosz együttes. Nem ciki, ha nem ismered őket, szerintem nagyon sokan vagyunk így, de lett egy kiváló marketingmenedzserük, úgy hívják, hogy A Cenzor és ma reggel neki köszönhetően utánanéztem a bandának.

Történt ugyanis, hogy a köztévé A38-as koncertsorozatában az ő bulijuk lett volna a következő csütörtök este, ám az MTVA fura ura úgy gondolta, mégsem járja, hogy politikust szidjanak közszolgálatilag ezek a lángosfaló suhancok. Szegény cenzorunk ekkor indította el a Kozmosz karrerjét, hiszen csütörtök éjjel, az utolsó munkanap előtt ki a csoda nézte volna a műsort, de én például azzal kezdtem a szombatot, hogy rákerestem a bandára, mi több, céltudatosan a schmittpálos nótát akartam, és íme:

 



Gondolom, ezzel nem csak én leszek így az elkövetkező napokban, tehát a fiúk mennek minimum egy sajtos-tejfölös lángossal a cenzornak, aki elindította karrierjüket..

Az a baj, hogy elég öreg vagyok ahhoz, hogy kommunistázzak egy nagyot, merthogy még az átkosbeli szaktársak hajtottak végre ilyesmit, a Rolls Frakció zenekar egy koncertfelvételét tiltották le. Valójában az volt vele a bajuk, hogy elhangzott ez a mondat a Fejezetek egy szegény iskolásgyermek naplójából című dalban: Állva pisilek, ülve kakálok/Mégis úgy érzem hogy/Tisztesség dolgában/elég szarul állok. Ami ügye a vitatható esztétikailag, de nem lehet nem észrevenni, hogy a nagyobb baj ezzel a résszel volt:  Kisvárosi közhely, nagyvárosi lárma/ Szembekötősdi, egy ország mutatványa (Vicces szembesülés a punk D. Naggyal és még viccesebb, hogy a hátul doboló fiatalember nem más, mint Jorgosz a Balkan Fanatikból, korábban pedig a Barbaro énekeseként láthattuk).

 

A Rolls Frakció is így lett no name kiskörösi rockzenekarból legenda, s így lesz trendi 2013-ban a Kozmosz. Ami pedig nem változott harminc év alatt: Kisvárosi közhely, nagyvárosi lárma, szembekötősdi, egy ország mutatványa...

Szólj hozzá

kozmosz schmitt pál rolls frakció mtva