2003. okt 02.

írta: korbelygyorgy

Minden hétre egy botrány, úgy látszik, ez már így is marad. Ezúttal Bolgár György szerepel célkeresztben, de itt nem politikai sandaság munkál, hanem egyrészt az érintett saját hülyesége, másrészt a magyar (baloldali?) elit f*szsága. Történt ugyanis, hogy a helyét kereső újságíró - aki egyébként korábban, kb. húsz éve novelláskötetet is megjelentetett, amit speciel még akkor megvettem és elolvastam - írt egy regényt, ami tele van XXX-elemekkel. A Blikk - a promóció részeként - felkapta a sztorit, sőt közölt részleteket a regényből. Erre a Magyar ATV tévécsatorna kirúgta Bolgárt, az ÉS pedig a közölt részletek alapján alaposan ledorongolta őt. Ezt sajnos nem olvastam, mert valami okból a www.es.hu - t nem tudom letölteni...

Magát a regényt természetesen nem olvastam, talán még meg sem jelent, s hogy őszinte legyek, a részletektől nem is lettem kíváncsi rá. Szavamra - és ez nem gesztus, mert tudom, hogy rendszeresen olvas - jóval hitelesebb, érzelemgazdagabb és jobban megírt a Nyári éjek asszonya blogja, igaz, neki nincsenek olyan lehetőségei, mint Bolgár Györgynek, merthogy éppen munkát keres, pedig tényleg tehetséges kolléganőről van szó.

Ugyanakkor példa nélküli hülyeség nyomait vélem felfedezni a kulturális vagy milyen közéletben: mi köze van egy tévéfőnöknek ahhoz, hogy most B. Gy. idősödő médiaszemélyiség hogyan szereti és milyen kifejezéseket használ a nemi szervekre és a szexuális aktusokra. Írt egy regényt és kész, amit a piac és a kritika vagy felemel, vagy leejt. De attól ő még a közélet dolgairól ugyanúgy tud beszélgetni a Magyar Amatőr Tévében, mint ahogy az Élet és Irodalom - mellesleg egyik kedvenc lapom - végkövetkeztetése sem biztos hogy helyes, az Index, illetve a MaNcs interjúja szerint valaki azt írta: Bolgár kiírta magát a baloldali publicisták közül.

Bolgárt egyébként lehet szeretni, vagy nem szeretni, (én személy szerint egy önhibáján kívül talajvesztett, ezért hibákat is elkövető személyiségnek tekintem - hmmm, egy kicsit talán magamra emlékeztet?), azonban erre azt mondom, hogy a New York Times-sztori könyvével beírta magát a magyar minőségi újságírásba, olyan alapkönyvet írt, ami többek közt hozzájárult, hogy ezt a szakmát válasszam huszas éveim végén...

Szólj hozzá