2005. aug 05.

Kondorjárás

írta: korbelygyorgy
Kondorjárás

Állítólag a hétvégén kis térségünkben haknizik a Magyar Rádió leköszönő nagyasszonya, Kondor Katalin. Vagyis nem állítólag, hanem biztosan, ugyanis nemrég kaptam egy felkérést, hogy az egyik környező településen vezessem le az egyik beszélgetést. Nemet mondtam persze, de nem politikai, hanem szakmai és privát okokból: nincs idő felkészülni, illetve ebben az időpontban kb 50-60 kilométerrel odébb van jelenésem. Meg aztán látom magam előtt a beszélgetést, miközben a jelen lévő jobbos atyafiak felszisszennek: oszt' hogy van ez a sokmilliós díjazás? Nem túl átlátszó Hollós János kinevezése? Miért rúgták ki a Békés megyei tudósítót? - és hasonlók.
Egyébként Magyar Rádió-ügyben az én véleményem árnyaltabb sokakénál: a vezetés Fidesz-szimpátiája egyértelmű, azonban a hírműsorok szerintem akkor is korrektek, én legalábbis használom az MR Online-t hírforrásként, továbbá ha tehetem, meghallgatom a Déli, illetve Esti Krónikát. Mivel vasárnap hajnalban jobb dolgom is van, nem hallgatok Vasárnapi Újságot, ezért felháborodni nincs módom, egyébként pedig miért ne, hadd őrjönjenek a szélsőjobbos kollégák. Nagyobb baj itten a magasabb összefüggésekkel van: a nagy, mohó pártok egyaránt be akarják kebelezni a közszolgálati intézményeket és ennek kellene valahogy véget vetni, mielőtt tényleg összeomlik az egész tákolmány. Halkan teszem hozzá, hogy igaza van Kondornak, a Fidesznek és azoknak a médiaszakértőknek, akik szerint nagy-nagy hiba volt az előfizetési díj eltörlése, mert ezzel még inkább erősítik az aktuális hatalomhoz való függőséget.
Szólj hozzá