2009. dec 25.

Istentisztelet 2.0

írta: korbelygyorgy
Istentisztelet 2.0

Nem vagyok templombajáró, ha kérdezik, a "maga módján vallásos" rovatot jelölöm be, ma viszont családi kötelezettségből vettem részt a szarvasi Ótemplom istentiszteletén: ugyanitt búcsúztatták egy évvel ezelőtt édesanyámat, így a gyászév leteltével apámmal ismét elmentünk a szarvasi evangélikus gyülekezet karácsonyi istentiszteletére, ahol nagy örömömre most is Lázár Zsolt barátom volt az egyik szolgáló lelkész.

A templomi etikett viszonylag merev dolog, azonban úgy gondoltam, nem lesz blaszfémia, ha a mobilomról még az esemény megkezdése előtt kinyomok egy twitet, hiszen ez kedvenc mikroblogunk lényege: hol vagy, mit csinálsz most?

Aztán rájöttem, hogy gyakorlatilag a tech forradalmat nem én csináltam a templomban, hanem maguk a lelkészek. Jó, a web előtt korszak technológiáját dobták be, de nem sok helyen látunk - mármint a történelmi egyházaknál - két kivetítő vásznak, rajta powerpoint-prezin az aktuális igehelyek, énekek, sőt kották is. Otthon maradt az énekeskönyv? Sebej. Nincs itt a szemüveg? Nézz fel az oltár felé.

Amúgy tetszett Lázár Zsolt és lelkész kollégája prédikációja is, különösen, hogy érintették a klímacsúcsot is, azaz a szarvasi történelmi templomba nem csak a high-tech világa, hanem a 21. század másik fontos gondolata, a környezetvédelem is beköltözött.

Halleluja!

Szólj hozzá

prezentáció templom evangélikus twitter lázár zsolt