2003. aug 27.

írta: korbelygyorgy

Mostmár bizonyos, hogy a következő tanévre szünetel, vagy éppen véget is ér nem túl hosszú és dicsőséges óraadótanári karrierem: az ILS-ben nem indul új évfolyam az intézményi kommunikátor szakon, így az én rádiós és televíziós ismeretek tantárgyamra sem lesz szükség. Nem kell túl nagy dologra gondolni: összesen harminc órám volt a második félévben, összesen heti kettő, általában szerda délutánonként. Magát a tematikát az egri főiskola dolgozta ki, de elég nagy szabadságot adtak. Ezzel én éltem is, jónéhány elméleti órát gyakorlatra váltottam, azaz elvittem a diákokat Rádió 1-be, Csaba tévébe, két vendégelőadót szerveztem (Bod Tamás megyeházi szóvivőt és Kovács Attila RTL-tudósítót, a Keleten egyik alapítóját), valamint interjúztattam is a diákokat, azaz interjút készíthettek Bod Tamással.

Bizonyos távoktatási elemeket is alkalmaztam, nem nyomtattam, fénymásoltam feleslegesen anyagokat: honlapot csináltam az osztálynak, melyen nem csak az aktuális olvasnivalók, tudnivalók szerepeltek, hanem médiával kapcsolatos friss híreket tettem fel, sőt fórumot is üzemeltettem. Túl nagy visszahangja nem volt a lapnak, bár a diákok hozzáfértek az internethez, de nem igazán használták. Pontosabban akkor szoktak rá, amikor már pánikba estek és az értékelésre került sor. Itt is künnyű dolguk volt, annál is inkább, mivel az RTV nem volt vizsgatantárgy, csak gyakorlati jegyet kaptak, mondanom sem kell, hogy négyes és ötös osztályzatokat osztottam ki, nem is tudom, milyen megfontolásból pedig egy-két kivétellel szinte senki nem érdemelte meg a jó jegyet. Inkább úgy voltam vele, hogy ismerve a hazai médiahelyzetet nagyon jól látom, hogy nemigen lesz belőlük sajtómunkás, még kevésbé intézményi kommunikátor.

Néhány napig úgy volt, hogy az ILS-oktatás a családban marad, Erikát felkérték közigazgatási ismereteket tanítani, de végül a nagyon okos főnöke ezt nem engedte, vagy nem javasolta, tökmindegy, rövidlátó gondolkodás, szerintem egy falusi önkormányzat örülhetne, ha a szakemberét ilyesmire kérik fel. Ez a lokálegoizmus: nehogymááá másnak is hasznot hajtson az én szakemberem.

Az igazgató beszélt korábban egy új, saját újságíróképzésről (a kommunikátor az egri főiskolával közösen ment), amiben az online média is megjelenne, de erről még nincs konkrétum, ebben elvileg szükség lehet az én közreműködésemre is. De ez még távoli jövő, meg ha nem tévedek, egyelőre titok is...

Szólj hozzá