2003. okt 17.

írta: korbelygyorgy

Na, hát nem égtem be a NOE-előadásomon, legalábbis remélem, bár természetesen nem arról beszéltem, amiről akartam. Pontosabban ledaráltam a szakmai részt gyorsan, nagy hangsúlyt helyezve az internetes ismeretekre természetesen. Ez tudatos is volt egyébként, rájöttem, hogy ez a műfajelmélet dolog nem teljesen érdekes, mi több tankönyvízű dumát nyomtam nekik, pedig szinte mindent igyekeztem példákkal megerősíteni, illetve sztorizni (leszakadt a csillár és egyéb újságíró-közhelyek). Jött a nettéma, és a fele társaság rácsippant, jókat beszélgettünk, néhol kirekesztve a nem neteseket. Bár ennek is lehet némi pedagógiai célzata, hiszen ilyenformán motiváltuk őket, hogy a téma felé forduljanak, ne nyugodjanak bele, hogy úgysem érdekli az embereket, nincs pénz számítógépre, az internet öl, butít... Egész jó kis interaktív dologgá fejlődött az egész, amit elősegített, hogy a székeket körbe rakták le, csoportdinamika-szerűen, én is ülve maradtam velük szemben, ami oldotta az előadó-hallgatóság fílinget. Az utolsó 15-15 perc egy nagyon oldott beszélgetéssé alakult, ahol már a média helyzete, a magyar oktatás állapota, a kínai gazdaság kilátásai, a globalizáció is boncasztalra került. Szóval egy nagyon kedves, értelmes társaság volt. Mondanom sem kell, hogy a blog műfaj is szóba került és meg is reklámoztalak téged is, kedves Naplóm :-)

Szóval inkább attól tartok, hogy a szervezők nem ezt várták tőlem, talán komolyabbra, szakmaibbra gondoltak, de hát sorry, ez így sikerült. Talán túl is lőttem a célon, amikor saját globalizációkritikus anarchoid elméleteimből is megvillantottam egyet-kettőt (kólafüggőség és egyebek :-)) Mentségemre legyen, hogy amikor én jártam újságírósuliba, sokkal többet tanultam egy-egy beszélgetős órán, mint egy komoly előadáson, és a saját óráimon sem volt ellenemre az interakció. Szegény kis buták jót kuncogtak ott hátul, hogy telik az óra, holott így több ragadt rájuk, mintha én felolvasok nekik valami baromságot (amit egyébként később számon kértem, merthogy fenn volt minden olvasnivaló a neten), ők pedig alszanak.
Szólj hozzá