2004. jan 12.

írta: korbelygyorgy

Ismét kevesebbek lettünk valamivel, íme, egy nekrológ:

Kedves barátunk!

Január 7.-én lezárult életem, és talán nem túlzok, ha azt mondom, mindannyiunk (ha nagyon merész vagyok, azt mondom Magyarország) életének egy korszaka. 2001 júliusában jelentették be a Thomson és a Frauhoffer fejlesztoi az mp3PRO formátumot. HC-3 lelkesen csapott le az akkori egyedüli dekóder/enkóder programra és megállás nélkül kódolta át mp3-ait 64Kbit-es mp3PRO-kká, majd szeptemberben nekilátott Magyarország elso mp3PRO tömörítésu file-okat kínáló warezoldal elkészítésének. Az oldalt valamikor Október eleje táján indította ToMee és SoyER segítségével, majd 16.-a környékén csatlakoztam hozzájuk én is. A lelkesedésünk és önzetlenségünk ezekután folyamatosan új és új társakat csábított a csapatba, az oldal egyre csak szebb és jobb lett hála SoyER és legfoképp ToMee programozói munkájának. A tartalmunk kezdettol fogva is jelentos volt, de az eltelt 2 év és 3 hónap alatt számtalanszor érte csapás, törölték le szinte minden anyagát. Lelkesedésünk és töretlen munkánk nem volt hiába, egyre többen és többen lettünk, akárhányszor törölték az összes anyagunkat, dupláját tettük vissza és egyre több látogatót, pártfogót szereztünk. Igazi sikertörténet ez, melyet több, mint 1000 ingyenesen letöltheto albummal zárunk. Személyszerint büszke vagyok, hogy részese lehettem, remélem Te is úgy gondolsz majd vissza ránk, hogy adtunk valamit ennek a társaságnak, talán eleget ahhoz, hogy ne múljunk el emlékek nélkül. Az elmúlás, igen. 2004. Január 7.-e 15:17 perckor Búza Árpád elküldött nekünk egy levelet, melyben a Mahasz érdekeit képviselve felszólított minket, hogy az illegális anyagokat 12 órán belül töröljük a szerverrol, ellenkezo esetben további figyelmeztetés nélkül az illetékes nyomozati szervhez fordulnak és megteszik ellenünk a feljelentést. Semmilyen hatósággal nem fogunk ujjat húzni, ha abból bármelyikünknek baja eshet, azt hiszem ez mindenki számára értheto és elfogadható. Sokáig terveztem, hogy e levél kézhezkapása után milyen "párbeszédek" fognak lezajlani köztem és a Mahasz képviseloje között, hogyan védjem az oldalt, mivel érveljek, hisz az oldal tényleg azért készült, hogy népszerusítsük az eloadókat, de úgy láttam, hogy ha 12 órás határidot kaptunk, erre nem, hogy nincs esélyünk, de egyszeruen öngyilkosság lenne. Válaszlevélben biztosítottam Búza Árpád urat, hogy az összes illegális anyagot törölni fogjuk és útmutatást kértem a jövore nézve. Megemlítettem neki az amator eloadókat, illetve esetlegesen videoklippek feltöltését. A hajnali órákban az oldalt lezártuk ToMee-val, ahhoz eddig a pillanatig senki nem fért hozzá, onnan senki semmit nem tudott letölteni, amit jeleztem a Mahasz felé is egy újabb levélben.
A leveleket most itt nem idézem, nagyjából mindenki el tudja képzelni mi volt benne, és azt hiszem nem is ez a fontos. Sajnos se klippeket nem tehetünk fel (ezekre is ugyanazon szabályok vonatkoznak, mint az albumokra), és amatoröket sem, mert ezekhez pedig írásos (papíron) engedély kéne minden egyes eloadótól. Gondolom ezt is meg lehet érteni, hogy ezt nem tudjuk vállalni.
Nem tudom ehhez milyen kommentárt fuzhetnék, lelombozó, elkeseríto, de be kell valljam, legbelül tudtam, hogy ez lesz. Mit lehet tenni? Az oldalt jó lenne megtartani emlékül a munkánknak, álljon valami ott, hol egyszer királyság tündöklött ;)
Erre ha bármi ötleted, eszközöd van, kérlek dobj egy e-mail-t az mp3pro@freemail.hu címre, meglátjuk mit tehetünk. Arra viszont megkérek mindenkit, hogy ha búcsúzkodni szeretne, azt ne e-mailben tegye, hanem a fórumon, mert teljesen eldugulna tole a levládánk... remélem ez nem hangzott nagypofájúan... egyáltalán nem az volt a szándék.
Igyekszünk majd kitalálni valami értelmeset, hasznosat, amivel méltó emléket állíthatunk az oldalnak és továbbra is érdeklodésre tart számot, valószínuleg mp3 és mp3PRO-val kapcsolatos programok, tutorialok, linktárak, stb... nem tudom még, de valószínuleg érdemes lesz visszanézni.
mp3PRO Team :: Forever
ISzeretnénk még sokatoknak megköszönni, hogy velünk voltatok, hogy bátorítottatok minket, kiálltatok mellettünk a fórumban, tanácsokat adtatok és jópofa poénokat írtatok. Azt hiszem mindenki el tudja magától dönteni, hogy velünk volt-e, vagy ellenünk, de ha már ezt olvasod, valószínuleg mellettünk :)
Köszönjük mégegyszer és reméljük, hogy sikerült sok örömet szereznünk nektek az elmúlt 2 évben.
Richie | mp3PRO
Szólj hozzá