2004. jan 25.

írta: korbelygyorgy

Már-már szánalmas, hogy milyen önmeghatározási zavarral küzd a nagyobbik kormányzópárt, platformok üléseznek, a titkos favorit, a magyar Blairnek szánt Gyurcsány Ferenc pedig tanulmányt publikál. Nagyon nem mélyedtem bele a témába, csak néhány hír lead-jét olvastam el ezzel kapcsolatban a neten, illetve amit a híradókban láttam... Háááát, az a baloldali platform, az nagyon durva, beszédesebb volt minden szónál az a sok vén fej. Félreértés ne essék, a kort tisztelem, ha az tisztességben telt, de azok a pofák nem sok jóval kecsegtetnek, semmiképpen nem annak a modernizációnak a kulcsemberei, amiről Gyurcsány beszél. (Gondoljunk csak a "bokrosizmus" elutasítására, holott akinek van füle a hallásra, hallja, hogy Draskovics = Bokros light). Vicces számomra Kiss Péter szerepe is, ugyebár ő kancelláriaminiszter, ezexerint ő a kormányüléseken elutasítja majd az ésszerűsítést? És mit csinál, ha Medgyessy-t helyettesíti?

Azzal sem vagyok teljesen tisztában, hogy Gy. F. miről beszél, mit taglal a tanulmányában, nem csak azért mert nincs rá sok időm, de nem is érdekel valahogy (egyedül a vele készült Népszabi-interjút olvastam e) . Nem akarok én beállni a károgók sorába, de az én szememben nem komoly vállalkozó az, aki ingatlanokat vásárol fel szinte ingyér', politikai kapcsolatokat latba vetve, utána azt működteti, ennél még Stadler József is vállalkozóbb vállalkozó, pedig ő aztán tényleg komolytalan figura. Meg aztán Tony Blairre épeszű politikus nem akar hasonlítani manapság szerintem, véleményem szerint ezzel az Irak-dologgal nagyot bukik, mármint azzal, hogy hazudtak a tömegpusztító fegyverekkel kapcsolatban. Summa summárum: nagy a baj a szocipártban, s nem feltétlenül azért, mert a kormány úgy töketlen, ahogy van, egyszerűen azért, mert számukra a jelenlegi helyzetben nem nagyon létezik jó válasz. Ha tovább folyik az osztogatás-fosztogatás, akkor tényleg behal a gazdaság és pisloghatunk az Unióban, ha pedig bekeményítenek, az brutális népszerűség-vesztéssel jár, ráadásul tényleg nehéz lenyeletni a párt - nem kevés - posztkommunista, Kádár-visszasíró aktivistájával és szimpatizánsával. Akkor inkább Orbán Viktor atyuskát választják, hiszen anno megszokták ezt a módit: nem ugatok bele a nagyok dolgába, cserébe leesik ez-az, mondjuk a belső fogyasztás élénkítése, minimálbér-emelés, Széchenyi-terv, diákhitel...

De hogy én kit választok, az nagy kérdés, pedig nem egészen fél év múlva ikszelni kell valakire...
Szólj hozzá