2004. már 05.

írta: korbelygyorgy

Ma ismét fejlődtem médiailag: Kondor Katalin volt a helyi Polgári Együttműködés Egyesület vendége (ami nem összekeverendő a polgári körökkel, ez egy lightosabb jobbos szervezet, több barátom is dolgozik ott. Hívtak már meg egész értelmes embereket is, például nagy élvezettel hallgattam Tölgyessy Péter előadását néhány évvel ezelőtt. Persze, Kondor Katalin is tehetséges, csak éppen a nézeteivel nem hogy azonosulni nem tudok, de teljesen el is szomorítottak a hallottak,, melyek egyébként nap mint nap visszaköszönnek a jobboldali frazeológiában. Az alaptéma természetesen a média: rossz a médiatörvény (ez még igaz is), a gonosz multik uralják a médiát (ez is igaz, de nincs mit tenni, a cukoripart meg a tejipart, de még az információtechnológiát is ők uralják), a kereskedelmi tévék gagyik (ez is igaz, csak éppen én nem nézem, ő pedig betiltaná), a kormány, az MSZP hatalomra tör (jé, megint egyetértünk, én sem szeretem őket, igaz, én azokat sem, akiket Kondor igen), és persze a jobbosok kedvenc szitokszava, a Tilos, amiben egyáltalán nem tudok velük egyetérteni.

Szóval sajnálom, hogy a hazai jobboldal nem képes a megújulásra, ellenségképeket kerget és mindenre egyfajta megoldást tud: szigorítás, tiltás, betiltás. De nagy kár...

Aztán volt az estnek egy bájos eleme: valahonnan megjelent Szamóca, azaz Eperjes Károly, mint kiderült, egy időpont-egyeztetési félreértés vagy valami hasonló miatt. Nekem Eperjes máig a kedvenc színészem és őszinte vagyok, nemigen zavar, hogy ő is elszállt kissé, a filmjeit és a színházi alakításait - már amennyit láttam - imádom. Csakhogy a drága Szamóca nem verset mondott, illetve nem is a művészetről beszélt, hanem követve a Kondor-előadás témáját a médiáról, ami nem csak hogy nem tetszett, hanem bizonyos fokig sértő is volt számomra, hiszen annak egy részét tették gyűlölet tárgyává, amit én - ha lehetek nagyképű - szakmai hitvallásomnak tartok, illetve magánemberként, ha úgy tetszik, polgárként az értékrendemnek hiszek. Nem nagy dolgokról van szó: véleményszabadság, liberalizmus, szabad verseny stb. (Egyébként ez igaz a Kondor-előadásra is.)

Így aztán inkább úgy döntöttem, hogy Eperjes maradjon meg továbbra is a kedvenc színészemnek és inkább eljöttem idő előtt.
Szólj hozzá