2004. máj 02.

írta: korbelygyorgy

Úgy látszik, Orosháza mostmár véglegesen az ingyenes helyi lapok városa. A hétvégén újabb gyöngyszem landolt a postaládában, Napló címmel. Egy ellenzéki havilapról van szó, melyre abból következtetek, hogy kizárólag  fideszes témák szerepelnek benne. Egyébként jóval intelligensebb, mint elődje, a Városi Krónika volt, sőt azt mondom, az Orosházi Életnél is intelligensebb, láthatóan jobb tollú emberek írják, még hogyha álnéven vagy név nélkül is teszik ezt. Egész jó például a Molnár Bélával, a helyi Fidesz nemrég megválasztott városi elnökével készült interjú , az például elmenne egy nem elfogult lapban is: a kérdező szellemes, nem csak alákérdez, hanem vitatkozik is. Más kérdés, hogy sosem hittem, és nem is fogok hinni az olyan propagandaeszközökben, amelyek újság formátumúak, egyébként pedig nem azok.

A kiadó egyébként ismert személyiség, Varga Zoltán, a Magyar Rádió szegedi körzeti stúdiójának vezetője, 1990 és 1994 között országgyűlési képviselő volt az MDF színeiben, még korábban az egyik első rendszerváltó Orosházán, s mint ilyen, tiszteltem és tisztelem ma is, annak ellenére, hogy már régen nem értünk egyet nagy dologban, sőt szerintem alapdolgokban sem.  Ennek ellenére sosem rejtem véka alá, hogy annak idején nagyon sokat tanultam tőle, s a mai napig is szívesen beszélgetek vele. De a véleményem lapügyben mégis az, hogy felesleges a városházi propagandalap ellenlapját megcsinálni, mert nem éri el a kívánt hatást, annál is inkább, mert akkora apparátust és technikai háttért úgysem tudnak felállítani, meg aztán itt van az a szerencsétlen olvasó is, aki csak látszatra hülye, valójában piszkosul megérzi, ha manipulálni akarják.  Ezért dühít engem, hogy ingyenes az Orosházi Élet, mert kíváncsi vagyok, hányan adnának érte pénzt.

Szerintem az információáramlás más, modernebb eszközeit kell bevetnie annak, aki ebben a városban változtatni akar a status quo-n és még lehet, hogy pénzük is maradna értelmesebb dolgokra.
Szólj hozzá