2004. sze 01.

írta: korbelygyorgy

A mai határidőre kért két anyag elkészült: egy portréinterjú a magyar mezőgazdasági repülés egyik úttörőjével, aki momentán itt él Orosházán, illetve egy naplórészletekből álló fájl, másképp nem tudom meghatározni műfajilag a blog "visszanaplósítását". Ez csak látszólag volt egyébként a munka könnyebb végének megragadása, ugyanis elég lelkiismeretesen szerkesztettem, újra végigolvastam egy év termését (txt-ben is 1 MB), majd abból szedtem ki kb. 20 flekket, amit 6-7 flekkre lecsökkentettem, utána jött a korrigálás, tekintettel a hagyományos lokálpatrióta közönségre (merthogy ez A jelen című orosházi antológiában jelenik meg valamikor a télen és én a fiatalabb szerzők közé tartozom, az olvasók ízléséről már nem is beszélve), így a f*sz, meg a sz*r kifejezéseket (ez így persze erős túlzás, ilyesmire csak nagyon felindult állapotban vetemedem) kiszedtem, átírtam, behelyettesítettem, meg persze a sokszor pongyola, sokszor netes stílust egy kicsit megfésültem úgy, hogy az eredeti szellemiség ne sérüljön. Nnnna, olyan voltam, mint egy igazi kultúrsznob!

S miután a rádiós munkámmal is jól haladtam, délután hazajöttem Fedor Ágnest olvasni, félő, hogy 9-ére nem érek a végére, viszont örömteli tapasztalás, hogy élvezetes stílusban megírt munkáról van szó. Azért izgulok a könyvbemutató miatt, több okból is, de remélem megoldom a - főként dramaturgiai megoldásokkal kapcsolatos - gondokat. Másnap pedig albán hét, este a kultúrházban Lénával fogok beszélgetni. Erre készülni nem kell ugyan, viszont észnél lenni igen, mert Léna eléggé csapong és Tokajban sem sikerült igazán féken tartanom.

Egyébként most pedig tudatosan kínzom magam egy kicsit: a jó öreg PI-es billentyűit gyűröm, még néhány óra, ugyanis este elhozhatom az új gépet: újat, ugyanis szinte mindenből újat kellett vennem. Pontosabban a cégünknek és így állam bácsi, áfa vissza. Nem öröm a pénzkiadás, de cserében a korábbinál háromszor gyorsabb lesz a processzor (2,4 GHz) és dupla annyi a memória. Persze ez sem a csúcs, de elkerülhetetlen volt, hogy a legújabb PC-generációt alkalmazzam a home workhöz, mert aztán nyakunkon a digitális lemaradás... :-)
Szólj hozzá