2004. okt 09.

írta: korbelygyorgy

A héten összehoztam a szakdolgozatom vázlatát, jó sok tudományos dolgot bevállaltam, kíváncsi vagyok, ebből mennyit teljesítek :-) Az a baj a zsurnaliszta szakmával, hogy az ember hajlamossá válik a felületességre, a vastag betűs részekből összerakott mozaik-igazságok alapján levonni a következtetéseket, különösen napilapos múlttal, illetve rádiós jelennel van ez így. Sajna újságolvasóként is ilyen vagyok már (és szerintem a még olvasni tudók kilencven százaléka ilyen): cím, lead és kész, legfeljebb ha nagyon-nagyon érdekes valami, akkor mélyedek bele. Tény, hogy a szakma alkalmazkodik is ehhez a szokáshoz és jobb helyeken  úgy írják a lead-et, nem csak az első néhány mondatot szedik vastag betűvel, mert az úgy szokás.

Naszóval szakdolgozat-tervezet: a mai előadás előtt/után beszéljük meg a konzulenssel, hogy jó-e a dolog. Annyiban jó nekem, hogy ezt a netes témát választottam, mert a felsőoktatásban talán ez még mindig viszonylag újdonságnak számít, ráadásul "extra" kiegészítrőket is tervezek, pld. CD-melléklet, rajta mindenféle jó dolog - remélem, ezt méltányolják, ellensúlyozandó, hogy a munka időhiány és egyéb ráfordítási hiányosságok miatt nem lesz tudományos igényű. De hát marketingesek vónánk vagy mi a csoda. Ezt arra értem, hogy talán a kreativitás bizonyos értelemben célravezetőbb lehet, mint az évszázados sablonok, kérdés, hogy majd a bírálók is így gondolják-e a közgazdasági tanszéken...
Szólj hozzá