2005. jan 21.

írta: korbelygyorgy

Este elmentem a Magyar Kultúra Napja alkalmából rendezett központi ünnepségre, himnusz, kitüntetések, szentbeszéd, nem különönösebben vonz a protokoll, viszont a kitüntetett személyiségekkel - amelyek kiválasztása most is korrekt, szimpatikus - szívesen készítek a helyszínen interjúkat, amiket a hétvégén és a jövő héten kényelmesen be lehet szerkesztgetni a műsorba. Ez jött össze a legkevésbé, pontosabban csak egyet tudtam elkészíteni, mert "Nincs interjú!" felkiáltással elcibálták tőlem az ünnepelteket, ami nem is lett volna baj, folytatódott a protokoll, megértem én, ha szépen mondják, de így eljöttem. Velem toltak ki? Dehogyis, azokkal a szerencsétlenekkel, akik most nem oszthatják meg kb. 2-300 ezer potenciális hallgatóval az örömüket...

Egyébként azért hasznos este volt, mert találkoztam a potenciális Zámbó Jimmy-utóddal, akit Pintér Tibornak hívnak, és már csak itthon jöttem rá, miután egy kis Google-nyomozásba kezdtem, hogy azonos azzal a Pintér Tiborral, aki Tábortűz címmel adott ki lemezt, ő volt Janza Kata férje, de elváltak, továbbá Kínában szexbálványként tisztelik.Továbbá a helyszínen megtudtuk, hogy éppen ma 31 éves, mezőgazdasági szakközépiskolába járt a színművészeti előtt és ő az igazgatója a szigetszentmiklósi színháznak. Egyébként javára legyen mondva, rendkívül jó hangja van és mikrofon nélkül nyomta, néha kacérkodott a Jimmy-s magas hangokkal is, nem is rosszul, s hosszú szőke hajkoronája hozzásegített az asszociációhoz. A műsor rendkívül heterogén volt: az összekötő szövegekben patetikus kultúrsirató és magyarkodás, Dsida Jenő és Illyés Gyula versek, részletek rockoperákból, illetve a Honfoglalásból,  Valaki mondja meg a Popfesztiválból, végül  Máté Péter Egyszer véget ér, jó esztrádosan, a közönséget megénekeltetve, megtapsoltatva a magyar kultúra napján, a Himnusz születésnapján. Egyébként  itt már nem bírtam ki, hogy ne kapcsoljam be a minidiszket, a részlet innen tölthető le.

A galériára is felkerült az este képekben, de sajnos rendkívül rosszak a fényviszonyok a polgármeseri hivatal dísztermében, pont Pintér művész úr képei nem sikerültek, de azért felraktam azokat is.
  A kitüntetettek névsora egyébként  balról jobbra haladva a képen: Gönczy Eszter nyugalmazott tanító; Bárdos Zsuzsa néprajkutató, tanár; Fülöp Ilona grafikusművész, K. Tóth László karnagy, zenepedagógus, és Topai Zoltán nyugalmazott közművelődési felügyelő.
Szólj hozzá