2005. ápr 14.

Walker, az exkluzív sztori

írta: korbelygyorgy
Walker, az exkluzív sztori

A kép közepén látható úriembert Walkernek hívják, aki azonban nem a texasi kopó, hanem az USA budapesti nagykövete, mellesleg az öreg Bush unokatestvére, a jelenlegi elnöknek pedig a nagybátyja. Ezt onnan tudom, hogy készültem, vagy két órahosszán keresztül lógtam a neten és egy olyan interjúhoz gyűjtottem anyagot, amit nem készíthettem el.
Ugyanis olyan pofátlanság történt, amilyennel az elmúlt tízegynéhány év alatt nem találkoztam. Már hetek óta jönnek a faxok, hogy Öex. (SIC!) George H. Walker Orosházára látogat, ahol, mint ismert, van néhány amerikai érdekeltségű cég, továbbá előadást tartott a meghívó szerint a helyi  vállalkozók amerikai befektetési lehetőségeiről (hahaha!).
Szóval megy a pr ész nélkül, még engem is meghívtak a délutáni sajtótájékoztatóra, pedig még testületi ülésre sem kapok meghívót vagy egy éve (tényleg, erről mit mond az 1986-os sajtótörvény?). Én pedig, mint jólnevelt vidéki sajtómunkás, reggel dzseki helyett zakóba bújok, megborotválkozva indulok dolgozni, készülök, már azt is tudom, hogy George Herbert Walker egy St. Luis-i cég elnök-vezérigazgatója volt kinevezéséig, nyolc gyereke van, mindig is a republikánusokat támogatta, sőt, arról is olvastam néhány cikket, hogy már végigjárta Magyarországot, sőt még Lovas István nyílt levelét is elolvastam, amiben a jobboldali sajtó ikonja számon kéri rajta, hogy miért dicsérgeti itten a magyar gazdaságot.
A fejemben vagy tíz frappáns kérdéssel érkezem, kattingatok a konferencián,amikor megtudom: a megyei napilap szerzett jogot exkluzív interjúra, a többiek húzzanak el - nem ezekkel a szavakkal persze, de ebben a szellemben.
De nem ám csak a vidéki suttyó rádióval tették ezt (400 ezer potenciális hallgató, az exkluzívokat nem tudom, hányan olvassák mostanság), hanem az MTI tudósítójával, aki a végén 30-40 másodperces nyilatkozatot tudott kicsikarni az amerika-magyar gazdasági kapcsolatokról, de semmi konkrétum...
Szóval én most fel vagyok háborodva, haragszom mindenkire. 1. Egy nagykövetség sajtósa hogy tehet exkluzívvá közérdekű információkat, a nagykövet mégsem egy filmsztár vagy egy vetkőzős maca. 2. Egy gyakorlatilag versenytárs nélküli lap (vagy annak multi tulaja?) miért ragaszkodik ilyen marhaságokhoz, hogy csak az ő embere nyomuljon - az olvasók ettől még nem fognak nagyobb tisztelettel nézni rá, mert még hogyha Balázs Paliról lenne, szó, akkor megértem... 3. Ha már ez így esett, akkor miért cseszték el a helyi szervezők a délutánomat és miért hívtak meg a nem létező sajtótájékoztatóra?

Szólj hozzá