2006. feb 10.

Újra kisváros

írta: korbelygyorgy
Újra kisváros

Ez már aktív napilapos újságíró koromban is így volt: ha elmentem szabadságra, vagy más ügyben elutaztam egy-két napra, a kolléganők (azaz a konkurens lapok munkatársai) már felkészültek lélekben: biztos törénni fog valami bulváros, vagy gyilkosság, katasztrófa, nemi erőszak, s mindez végzetszerűen be is jött. Hogy őszinte legyek, nem is bántam, az elejétől fogva útáltam az ilyen témák feldolgozását. Nem csak esztétikai (megyei napilapos robotos ne válogasson), hanem egyéb, technikai okokból is: fog a franc vájkálni mások magánéletében, zsarukkal bratyizni egy-egy információmorzsáért (régen nem volt ilyen jól működő szóvivői rendszer a megyei kapitányságon), hozzátartozókkal pofátlankodni - szóval nem is bántam, ha kimaradtam az egyébként is ritkán adódó "jóból".
Úgy látszik, a tendencia folytatódik: most meg egy fiatalember ugrott le egy villanyoszlopról a város külterületén. A részleteket még nem ismerem, gondolom, mindent tudó értékesítő kollégáim reggelre mindent alaposan vágni fognak. Én pedig megúszom a bulvár tényfeltárást: elég lesz egy rádióinterjú a rendőrség szóvivőjével. Amúgy pedig az a nem egészen 36 órás hírnélküliség hozott egyéb szörnyűségeket is: kettős gyilkosság Sopronban, Heves megyében pedig egy harminc éves férfi meggyilkolta két nevelt gyermekét...

Az Agromash Expóról pedig nem nagyon tudok mit mondani, írni - szóval nem az én világom. Fotóztam, írtam, feltöltöttem, jöttem, mentem, fegyelmezett bérmunkáshoz illően.
Szólj hozzá