Iskola nélküli iskola
Kedden délután több mint két órán keresztül volt módom beszélgetni a
hazai reformpedagógia egyk élő legendájával,. Zsolnai József
professzorral. Bár tanárképzőre jártam (ahol tananyag volt egyébként ő is), ennek ellenére nem érintett meg
igazán ez a tudomány, azonban a merész, újszerű dolgok érdekelnek. Bár
Zsolnai "óvatos duhajnak" számít, mi több, negyven iskolában
alkalmazzák ÉKP-programját, mégis forradalminak tekinthető pedagógus-,
illetve iskolafelfogása. Mi több, válaszai vannak a 21. század
kihívásaira, abból indul ki, hogy a diák sok esetben többet tud, mint
egyes pedagógusok, ugyanis mára demokratizálódtak az információhoz jutás lehetőségei - nem is ragoznám, jól ismert tények a kiváltó okok, amelyek röviden úgy fejezhetők ki, hogy információs társadalom. Tetszett az is, hogy nagyjából olyan lesújtóan vélekedik a pedagógustársadalomról, ahogyan én, csak éppen nekem nem illik ezt hangoztatnom, neki igen, hiszen tanárok ezrei kerültek ki a kezei alól, illetve az ÉKP-program révén napi kapcsolatban áll velük.
Szóval Zsolnai professzort régóta foglalkoztatja a pedagógusnélküli iskola, illetve az iskolarendszer nélküli iskola s ez ügyben éppen Orosházán készül meghirdetni új pedagógiáját, méghozzá április végén, egy szakmai konferencián. Szerintem izgalmas téma, kíváncsi vagyok a fejleményekre.
Szólj hozzá
Szóval Zsolnai professzort régóta foglalkoztatja a pedagógusnélküli iskola, illetve az iskolarendszer nélküli iskola s ez ügyben éppen Orosházán készül meghirdetni új pedagógiáját, méghozzá április végén, egy szakmai konferencián. Szerintem izgalmas téma, kíváncsi vagyok a fejleményekre.