2006. már 09.

Iskola nélküli iskola

írta: korbelygyorgy
Iskola nélküli iskola

Kedden délután több mint két órán keresztül volt módom beszélgetni a hazai reformpedagógia egyk élő legendájával,. Zsolnai József professzorral. Bár tanárképzőre jártam (ahol tananyag volt egyébként ő is), ennek ellenére nem érintett meg igazán ez a tudomány, azonban a merész, újszerű dolgok érdekelnek. Bár Zsolnai "óvatos duhajnak" számít,  mi több, negyven iskolában alkalmazzák ÉKP-programját, mégis forradalminak tekinthető pedagógus-, illetve iskolafelfogása.  Mi több, válaszai vannak a 21. század kihívásaira, abból indul ki, hogy a diák sok esetben többet tud, mint egyes pedagógusok, ugyanis mára demokratizálódtak az információhoz jutás lehetőségei - nem is ragoznám, jól ismert tények a kiváltó okok, amelyek  röviden úgy fejezhetők ki, hogy információs társadalom. Tetszett az is, hogy nagyjából olyan lesújtóan vélekedik a pedagógustársadalomról, ahogyan én, csak éppen nekem nem illik ezt hangoztatnom, neki igen, hiszen tanárok ezrei kerültek ki a kezei alól, illetve az ÉKP-program révén napi kapcsolatban áll velük.
Szóval  Zsolnai professzort régóta foglalkoztatja a pedagógusnélküli iskola, illetve az iskolarendszer nélküli iskola s ez ügyben éppen Orosházán készül meghirdetni új pedagógiáját, méghozzá április végén, egy szakmai konferencián. Szerintem izgalmas téma, kíváncsi vagyok a fejleményekre.
Szólj hozzá