2007. feb 13.

Teve utca

írta: korbelygyorgy
Teve utca

A rendőrpalota elleni támadás lázában ég a média, természetesen az én napom egy részét is ez töltötte ki: rendes weblapszerkesztőként figyelemmel kísértem a neten cikázó infókat és persze igyekeztünk ezt-azt megtudni a helyi vonatkozásokról (fokozottabb objektumőrzés, szigorúbb ki-beléptetés). Csináltam kérdőívet is, nem csak az interaktivitás miatt, tényleg kíváncsi vagyok, az olvasók hogyan látják a lehetséges okokat.

A rendőrpalota elleni támadás lázában ég a média, természetesen az én napom egy részét is ez töltötte ki: rendes weblapszerkesztőként figyelemmel kísértem a neten cikázó infókat és persze igyekeztünk ezt-azt megtudni a helyi vonatkozásokról (fokozottabb objektumőrzés, szigorúbb ki-beléptetés). Csináltam kérdőívet is, nem csak az interaktivitás miatt, tényleg kíváncsi vagyok, az olvasók hogyan látják a lehetséges okokat

Az az érdekes, hogy minden megoldás lehetséges, nincs is igazán elképzelésem. Az is lehet, hogy valami eszement jobbosok álltak neki legénykedni, de lehetséges az is, hogy három részeg kretén minden különösebb ok nélkül nekiállt lövöldözni egy AK-47-essel (ebben bízik a politikai elit is, én is és remélem, minden józan ember, remélhetőleg legalább tízmillió). De az sem kizárt, hogy Keresztapáék gondoltak egyet, megmozgatják a rendőri állomány egy kicsit, aztán hogy, hogy nem, megszaporodik a bankrablások, pénzszállítóautó-kifosztások száma. A legrosszabbat a végére hagyom: bizony-bizony a hatalomnak jó kis egérútnak ígérkezik ez a kis balhé, lássuk be. Egyrészt lehet erre hivatkozni, amikor újabb szabadságjogokat nyirbálnak (nem nagyokat, persze, csak icipiciket, egy kis gyülekezési tiltás, egy kis lehallgatás - lásd még 2001, szeptember 11-ét), meg aztán ilyen esetekben a hatalom, ha jól kezel egy katasztrófát vagy katasztrófagyanús helyzetet, akkor rohamosan megnő a népszerűsége. Napjainkban Gyurcsányéknak erre van a legnagyobb szüksége, ám rossz, aki rosszra gondol, már csak neveltetésem miatt is elhessegetem az ilyen összeesküvés-elméleteket. Különben is: még egy zártkörű beszéd is kiszivárog soraikból, kizárt dolog, hogy képesek legyenek egy ilyen konspirációs felkészültséget igénylő műveletet végrehajtani.

Amúgy pedig napi dolgokkal bíbelődöm: előttem Léna könyvének félkész előszava, fesztiválos sajtóközleményt fogalmazok, diákújságírók szörnyűségeit rakosgatom a netre egy olvasásnépszerűsítő program részeseként. Továbbá az a feladatom, hogy találjak ki jó címet Léna könyvének. Hát én most ezt a dolgot társadalmasítom: akinek van valami tippje, az kommentelje már ide, lehetőség szerint a "Két keréken Európában" típusú közhelyektől kíméljetek meg engem is és a szerzőt is. A legjobb címötletet jutalmazzuk, igaz, Léna? :) Forrásanyag itt található: www.eleterzes.hu

Szólj hozzá

rendorseg elkurtuk lena