Alföldi blog

2007. júl 22.

Hírösszefoglaló

írta: korbelygyorgy

Az előző posthoz: kegyetlen melegben utaztunk haza, kaptunk egy kis ízelítőt a pokolból. Meg persze a pszichés kísérőjelenség: általában enyhe depresszió tör rám, ha hazafelé tartok valahonnan. De már legyőztem (a meleg is enyhült estére), úgyhogy tanulmányozgatom, mi történt idehaza két hét alatt (bár voltam itthon két és fél napot a két fesztivál között, de nem sokat foglalkoztam helyi érdekű infókkal).

vegyes oroshaza balatone

2007. júl 22.

BalaTONE záróközlemény

írta: korbelygyorgy

A hetvenes-nyolcvanas évek úttörő romantikája és a 21. század modern ifjúsági kultúrája találkozott sikeresen július 18-a és 22-e között Zánkán, a gyermek- és ifjúsági centrumban. Itt rendezték meg ugyanis első alkalommal a BalaTONE Fesztivált, mely a közönség, a fellépők és a szervezők szerint is eredményes volt.

2007. júl 21.

Balatone-i anzix

írta: korbelygyorgy

A pénteki kerékpártúra minden várakozásomat felülmúlta: a tervezett kerékpárútjárás helyett az egyik zánkai marketinges, Birkás Attila - aki maga is nagy bringás - elvitt északra, olyan helyeken jártunk, mint Tagyon, Szentaltalfa, Óbudavár, Mencshely, Dörgicse, Kisdörgicse, Vászoly, majd innen jött a jutalomereszkedés: Balatonudvari, Balatonakali majd vissza Zánka. ( itt a térkép )

Maga a feszkó sikeresnek mondható, a hivatalos nézőszám 11 ezer, én most éppen a Colorstart nézem a Caféban, odakinn a Tankcsapda hangol (vagy már rá is kezdett?), és még van néhány programhelyszín. Most több időm volt zenével foglalkozni és persze mint látható, bringázással is, mi több, a család is itt van - bár a gyermekkorú véges ...

2007. júl 19.

Duuuurva...

írta: korbelygyorgy

No egy ilyen hír még fesztidőszakban is feltűnik. Kedvenc liberális politikusomra amúgy is pikkelek, amiért nem jött el Hegyaljára, de még valami portást sem küldött a minisztériumból...

Durván összeszólalkozott egy őt szidalmazó hajléktalannal Fodor Gábor, majd szavaiért bocsánatot kért - erről az esetről beszélt csütörtökön az MTV Nap-kelte című műsorában a környezetvédelmi miniszter.

fodorgabor

2007. júl 19.

Tekerés megzenésítve

írta: korbelygyorgy

Reggel sikerült eltekernem Badacsonyörsig, azért nem tovább, mert semmiképpen nem akartam bliccelni a fesztiválon, a cél az volt, hogy délig visszaérjek - ami sikerült is. Bár a bringám kilométerórája napokkal ezelőtt felmondta a szolgálatot, helyi lokálpatriótáktól megtudtam, hogy olyan 16-17 kilométert mehettem a kijelölt balatoni körúton, plusz a visszaút, így hát valamivel több, mint egy harmincast tekertem.

bringa balatone

2007. júl 18.

Mint a mókus...

írta: korbelygyorgy

Hőguta legyőzve, bár a habokba ma még nem vetettem bele magam, egy-két jó hideg sörrel ellensúlyoztam a sokkot. A fesztivál szép csendesen beindult, bár nyilvánvalóan nem ma lesz a csúcsnap, de ennek is van fílingje. A helyszín a netsátor, a kisebb forgalom lehetővé teszi, hogy én is nekiüljek egy kicsit a közösségi netnek és ne pocsékoljam cégem netkártyáját :)

A terület viszonylag nagy és egyelőre számomra áttekinthetetlen, így jó, hogy itt a bringám, mi több, este tekertem is egy kicsit, igaz, csak a szomszédos Zánka faluba néztem át (merthogy mi most Zánka-Úttörővárosban vagyunk, vagyis jelenlegi nevén Zánkafürdőn). Belenéztem a halásznapok programjába, aztán jöttem vissza, időben mert egy szolnoki ...

2007. júl 17.

Élet a fesztiválokon túl

írta: korbelygyorgy

Időközben egy csomó minden mellett elszaladtam. A legfontosabb, hogy megvolt a Golden Blog kategóriagyőzteseinek eredményhirdetése, a lista itt látható, sőt rövid időn belül meglesz az abszolút győztes is.

A Golden Blokkhoz kapcsolódik, hogy elvállaltam a helyi lapok versenyének zsűrizését, persze nem azért, mert mániámmá vált más tartalmak felett okoskodni, hanem azért, mert ez tényleg izgalmas téma és a hazai internet megjelenése óta érdekel, ráadásul az is motivált, hogy legyen a zsűriben egy vidéki is :)

A Gyárban is történt egy-két változás, pontosabban folyamatban van (szerencsére pozitívumokról van szó), úgyhogy a fesztiválszezont követően azonnal vethetem bele magam szmsz-ek és egyéb rövid-középtávú stratégiák ...

goldenblokk beol balatone

2007. júl 16.

Északról északra

írta: korbelygyorgy

Ezúttal változtattunk egy kicsit a Zöld Sátor programján, pontosabban menetrendjén: a korábbi dél helyett kettőkor kezdtünk és hétig tartottak a beszélgetések. Természetesen nem ez a legforgalmasabb programhelyszín és nagyon ütősnek kell lennie egy témának, hogy megteljen a nézőtér - az idén Tóta W. Árpádnak, Karafiáth Orsolyának, az Ubuntu Linuxosoknak sikerült ez, de azért jónak mondható érdeklődés övezte Schiffer András és Kumin Ferenc (ő a köztársasági elnök kommunikációs osztályának főosztályvezetője, amúgy politológusként ismerjük), Juhász Attila, a Political Capital kutatási igazgatója. Katona Kálmán környezetvédelmi bizottsági elnök fellépését és persze mindenkit lehengerelt Illés Zoltán, akivel nem túl sok ...