2013. aug 09.

Miért vagyok hálás Lázár Jánosnak?

írta: korbelygyorgy
Miért vagyok hálás Lázár Jánosnak?

A címadás provokatív ugyan, de nem átverős, ugyanis akárhogy is nézzük, a július elsején bevezetett trafikvilágnak van egy nagyon fontos hozadéka az alternatív dohányosok szempontjából: végre a mi kis falunkba is elérkezett a slim filter.

Igen, az a kis fehér vacak, amit a sodort cigi végére teszünk, magyarul vékony füstszűrő. Ezzel megmagyaráztam az alternatív dohányos kifejezést is: azok a nikotinfüggők, akik maguk állítják elő cigerattájukat - jómagam ezen belül ahhoz a kisebbséghez tartozom, amely nem hüvelybe tölti a dohányt, hanem sodorja. S hogy a dolog még bonyolultabb legyen, nem kézzel, hanem egy sokak számára fura szerkezettel, melynek neve rollbox és így néz ki:
.

 

A Nemzeti Dohányboltokat Megelőző Időkben (időszámításunk előtt) a háromféle hozzávalót három helyen szedtem össze. Dohányt viszonylag sok helyen lehetett vásárolni, de többnyire csak a c-kategóriás magyar dohányokat, így többnyire kompromisszumot kötöttem. Viszont papírral és filterrel nehezebb volt a helyzet, Békéscsabán például csak három lelőhelyem volt slim filterre és elég komoly logisztikai gondot igényelt a beszerzés, főleg, ha nem eszesen spájzoltam be.

Amikor nyíltak a boltok, néhányba bementem nézelődni (lényegében az összesbe, ami az utamba akadt) és felírattam velük beszerzésre néhány dohány, papír és filtermárkát, amit persze nyilvánvalóan ennyi helyen beszerezni nem tudok, viszont nyugodt vagyok, hogy nem kell össze-vissza futkosnom, ha véletlenül kimerülnek a készleteim. Vegyük például a helyi, egyetlen trafikot: kezdettől fogva tartanak vékony filtert és cigipapírt, remélhetőleg nem csak én leszek az egyetlen vevőjük.

Szóval ami rosszabb a fősodornak (akik megszokták, hogy bárhol, bármikor vehetnek cigit), ezúttal jó a kisebbségnek. Persze attól a mutyi még mutyi marad, a nemzet trafikok pedig egy feudális Magyarország szimbólumai, de nem azért, mert vannak, hanem mert tisztességtelen módon történt az elosztás és ahogy látom, közeleg a trafikmutyi 2.0 is...

Szólj hozzá

dohányzás trafikmutyi slim filter