2021. ápr 01.

Ezen a napon talán még megengedett az álhírterjesztés

írta: korbelygyorgy
Ezen a napon talán még megengedett az álhírterjesztés

Előzmény: Was ist das? - kiszivárgott, miért akarja betiltani a semlegesnemet a magyar kormány

Én még ahhoz az újságíró-generációhoz tartozom, amely számára természetes, hogy évente egyszer vicceskedünk. Április elsején hol jobb, hol kevésbé jó tréfákkal, ha úgy tetszik, álhírekkel jelentkezett a sajtó, amit az olvasók vagy elhittek, vagy nem.

Mára minden napra jut a fake newsból, ám a 21. századi álhírek fő funkciója nem a szórakoztatás, esetleg az olvasók figyelmének egy-egy visszás jelenségre irányítása (például arra, hogy mennyire hiszékenyek tetszenek lenni), hanem a dezinformáció.

der die das - Den richtigen Artikel finden - Das musst du wissen!

Forrás: Leicht Deutsch Lernen

Nos az én célom semmiképpen nem az utóbbi volt azzal, hogy szándékosan április elsejére időzítve elkövettem egy kisebb tréfát, hiszen ki az a hülye, aki beszopja, hogy a magyar kormány már mások anyanyelvét is képes kifogásolni. 

Habár, ki tudja... Éppen ezért kijelentem: valótlanul állítottam, hogy a külügyminiszter magához rendelte három ország budapesti diplomáciai vezetőit, mivel hazánk a genderszemlélet elleni harc jegyében kifogásolja a német nyelvre (is) jellemző semlegesnem létét.

 

 

Szólj hozzá