2003. sze 19.

írta: korbelygyorgy

A cigaretta jövedéki adója 35, a vágott dohányé 121, az alkoholé pedig 15%-al nő január elsejétől.

Vége tehát a jó világnak, ha megnézzük ugyanis a középső tételt, akkor az azt jelenti, hogy már sodorni sem nagyon éri meg jövő januártól, mert több mnt a duplájára emelkedik egy pakli dohány. Tavaly októberben kattantam rá - no nem a fűre, hanem a dohánysodrásra, ami nem csak anyagilag jelent hasznos ténykedést, hanem az elkészült cigaretta élvezeti értékét tekintve is. Persze ezt csak az értheti meg, aki dohányzik. Szóval szerintem egy jó vagy egy közepes dohányból készült cigaretta (én Tilbury-t használok) és egy hasonló kategóriás cigaretta (pld. Helikon, Sopianae) különbsége olyan, mint a nagymama befőttje, illetve a konzervgyár befőttje, vagy a nagymama húslevese, illetve a Maggie zacsis húslevese. Hosszú ideje pedzegetik, hogy a kormány rendre elfeledkezik a vágott dohányról jövedékiadó-rendezéskor, de a fene hitte, hogy így kell nekem hozzájárulni a pedagógusbér-emeléshez, különösen annak fényében, hogy a gyerekeket a gimiben igyekeznek lebeszélni az emelt szintű érettségiről, főként persze a felkészítéssel járó plusz órákról. Naná, majd hülye lesz iskolarendszerben felvételire felkészíteni, mikor megteheti azt otthon is maszekban, jó pénzért.

Naszóval cigi: nem értem a médiát, miért csodálkozik rá állandóan a cigiáremelésre, hiszen mindenki tudja, hogy az EU-ban brutális árak vannak, s mi egyebek közt ezt az emelést is vállaltuk, igaz, kaptunk haladékot. A hozadékot persze ugyancsak az államnak kell megoldania, gondolok elsősorban a bűnözésre (csempészet), illetve a szociális hatásokra: a dohányzó lumpenproli úgysem szokik le, ezáltal a család kasszájában még kevésbé marad pénz, így a közpénz beavatkozására van szükség. Én sem fogok leszokni egyébként, különben is  egy kicsit hisztérikusnak tartom ezt a hatalmas dohányzásellenes kampányt. Álszentség, hiszen ugyanígy lehetne harcolni a stressz, a szennyező anyagok, a génmanipuláció ellen, ezt mégsem teszik ekkora elánnal, talán mert... á, hagyjuk az összeesküvés-elméleteket Cs. Pista bácsira, én pedig inkább elszívok egy cigit az erkélyen aztán húzok végre aludni...

Szólj hozzá