2003. sze 29.

írta: korbelygyorgy

Nem túl lelkes munkakezdés: kora reggel megnéztem két Jakupcsek-showt a neten, nem tudtam megnézni korábban a tévében a Szintén zenész című beszélgetést Lovasival, Victor Mátéval, Hegyi Györggyel, Kozsóval, a téma természetesen a zenészek támogatási rendszere volt, érdekes szitu alakult ki. A véleményem továbbra is változatlan egyébként, és erre a leginkább az Emil.Rulez!-es Hegyi mutatott rá: olyan ösvényeket kell kivágni a dzsungelben, ami már tizen-huszonéves korban elvtelenségekhez vezethet, úgyhogy jobb megoldást kell találni, mint teszemazt a filmesek támogatási rendszere. Megnéztem továbbá a bulvársajtós részt is már csak szakmai érdeklődésből, mit ne mondjak, Hernádi Juditnak, Alföldinek és a többi szerencsétlennek adok igazat, akiket ezek a revolveres őrültek teljesen kikészítenek. Tiszta abszurd! (Érdekes gondolat: vajon öt-tíz éve, aktív napilaposként is így gondoltam volna? Asszem, igen, merthogy a Napló utolsó szakaszának enyhe bulvárosodása sem tetszett annak ellenére, hogy elfogadtam: szükségszerű. Tudom, akkor is kiakadtam, amikor a konkurens lap a gerendási polgármester szerelmi életével foglalkozott. Haragudtam is, amikor a mi lapunk utána lőtt a sztorinak, bölcsebbek maradtunk volna, ha hallgatunk. Az egész egyébként szoci praktika volt: az azóta nem pályán lévő kollégát szépen megvezették a helyi maszoposok, persze könnyű Katit táncba vinni...)

Felkért a Nagycsaládosok Országos Egyesülete helyi csoportja, hogy az egyik tréningjükön tartsak előadást a civilek és a sajtó témakörében. Eredetileg húsz percről volt szó, ami másfél órára duzzadt időközben. Nem nagyon tudják még, mit akarnak hallani, ezért úgy döntöttem, magam dobom össze a tematikát: lesz egy kis szakmázás, úgyis sok szervezet csinál saját újságot, szóval rövid műfajelmélet az első részben, utána egy kis internetismeret, hogy saját honlap készítésére ösztönözzem őket, a harmadik szakaszban pedig PR, azaz néhány gondolat arról, hogy milyen információkat szeret a sajtó, hogy kell azt csomagolni, tálalni, meg hát nem utolsó sorban hogy kell bánni a magunkfajtával. Lehet fikázni a fórumban élhetetlenségemért: nonprofit szervezetről lévén szó ingyér' vállaltam az előadást :-) Ami persze nem biztos, hogy helyes, két okból sem, egyrészt, mert ezzel magamat amatőrösítem, másrészről pedig fennállhat a veszélye, hogy úgy érzik, tartoznak nekem valamivel. Ám ezek jelen esetben nem állnak fenn, mert tényleg rendes emberek, illetve régen ismerem őket, sőt szimpatizálok is velük, így asszem, jól döntöttem.
Szólj hozzá