2003. nov 25.

írta: korbelygyorgy

A napokban felhívott a Hungarotel egyik helyi vezetője, az irodában használt ADSL-ről érdeklődött, hogy tetszik, ki tudjuk-e használni, satöbbi, már rosszat sejtettem, amikor kibökte: tartanék-e egy rövid beszámolót egy ADSL-népszerűsítő rendezvényükön, ahol elmondanám, hogy mire használom én, pontosabban a rádió a szélessávú netet. Szerencsémre a válasz nem volt nehéz, ugyanis ebben az időpontban - péntek délelőtt - iskolában vagyok, így nem lehetek ott.

Egyébként pedig a fene tudja, hogy elvállaltam volna, hiszen korábban, az általam szerkesztett inforMánia rovatban folyamatosan szapultam a Hungarotelt, elsősorban durva árai miatt, ugyanis a máshol nagyon sokat szidott Matávnál jóval kedvezőtlenebb árakat alkalmaztak, nem beszélve rugalmatlanságukról: jóval később és jóval drágábban dobták piacra az ISDN-t és most ugyanez a helyzet az ADSL-lel: míg más szolgáltatási körzetekben a Matáv és az Invitel - egykori Vivendi - ingyenes akciókat hirdet, addig itt kemény tízezrekbe kerül mind a belépés, mind a havi díj. (Erről a témáról lásd még a korábbi bejegyzéseket, illetve a fórum Hungarotel-tarifák topikját). Nagyon vártuk az áttörést, azaz a liberalizációt, ami itt persze tíz hónappal később lépett életbe ebben a koncessziós körzetben, de az elmúlt egy (vagy két?) év eloszlatott minden illlúziót: nem akad olyan hülye, aki a lakossági piac iránt érdeklődne. Hiába fohászkodnak itt jó néhányan, sem a Matáv, sem az Invitel nem akar ide jönni.

Visszatérve az eredeti témához: hosszas gondolkodás után igent mondtam volna, de nem azért, hogy marketing eszköz legyek, hanem azért, hogy népszerűsítsem a net egyik legkézzelfoghatóbb elérési lehetőségét, az ADSL-t, természetesen ugyanezekkel a kritikai megjegyzésekkel, mondjuk talán diplomatikusabban.
Szólj hozzá