2003. dec 29.

írta: korbelygyorgy

Érdekes tanulmányt közöl a Magyar Hírlap: az elemzés az országgyűlési képviselők informatikai jártasságát, hozzáállását vizsgálja. Tavaly ilyenkor, még megboldogult délkeletes koromban (rövid, tanulságos kaland volt, de nem írnék róla, mert személyiségi jogokat sértenék :-)) én is csináltam egy körkérdésszerű riportot a Békés megyei képviselők körében. A helyzet hasonló volt, mint a jelenlegi cikknél, azzal a különbséggel, hogy akkor még nem kaptak laptopot, illetve nagyon terv volt az e-parlament, azaz a papíralapú küldemények megszüntetése, vagy legalábbis áttérés a digitális rendszer felé: nagyon kevesen válaszoltak, sok esetben pedig nem a képviselő, hanem valamelyik munkatársa reagált. A munkamódszer hasonló volt, mint Kumin Ferencnél: e-mail-t írtam a megyei képviselőknek, jó hosszú időt hagyva a válaszadásra, majd ezekből állítottam össze az anyagot (majd ezt is megkeresem és felrakom, de valószínűleg majd csak akkor csipegetem ki az ilyen dolgokat, ha végre kész lesz a privát honlapom, állítólag már 90-95 százalékos készültségben van.)

Azért hadd legyek büszke szűkebb hazámra: a háromból ketten is válaszoltak, Fetser János és Dancsó József, persze az igazsághoz tartozik, hogy nekik (és még néhány képviselőnek) tudtam az alternatív címét is, nem csak a parlamentit, amit a tapasztalat szerint a legkevesebben használnak az informatikailag aktív törvényhozók között is.
Szólj hozzá