2004. feb 27.

írta: korbelygyorgy

Megtalálták a macedón elnök holttestét, s a lezuhant gép feketedobozát is
NATO boszniai békefenntartóinak szóvivője megerősítette, hogy a repülő valószínűleg a rossz idő miatt zuhant le, a sűrű erdő borította hegyek között. Megtalálták az elnök holttestét, sőt, a mentőalakulat vezetője elmondta: mind a kilenc holttestet, vagyis a gépen utazók közül senki sem élte túl a katasztrófát. Ugyancsak megtalálták a gép feketedobozát, amely a repülés közben a gép műszaki adatait, illetve a pilóták beszélgetéseit rögzíti.
Boszniában és Macedóniában péntekre gyásznapot hirdettek.

A Magyar Rádió honlapján akadtam erre a hírre és különös déja vu érzésem lett: első repülőutam viszonylag későn, harmincon túl esett meg velem, nem is akármilyen körülmények között, az elnöki különgépen utaztam Lembergbe (Lvov) a kelet-közép-európai köztársasági elnökök találkozójára. Nagyon korrekt másfél nap volt, sokat tanultam, tényleg a két véglettel találkoztam: a diplomáciai  csúcsképmutatással, illetve az ukrajnai nyomorral, ami párosult a kárpátaljai magyarokkal való találkozással, éppen nagy árvíz után közvetlenül. Árpi bácsi is tök jó fej volt végig, szóval kellemes élmény. Csakhogy a repülés: mi tagadás, egy kicsit paráztam, de nem csak én, több kolléga is, akikkel nem győztük magunkba borítani az unikumokat. Azzal nyugtatgattam magam: á, egy elnöki gép nem zuhanhat le, ami persze baromság volt, hiszen a gravitáció a Magyar Köztársaság elnökére is vonatkozik, de a valószínűsége mégis zéró volt. Ha pedig mégis, arra az esetre ott volt a vigasz, kissé cinikus persze: nem éltem hiába, minden valamire való médiumban benne leszünk, még a CNN-ben is.

Szegény macedon elnöknek - és névtelen stábjának - sajnos megadatott ez a kétes dicsőség...
Szólj hozzá