2004. máj 09.

írta: korbelygyorgy

Nem  bonyolódnék bele a mai kendertüntetés kommentálásába, a véleményem nagyjából ugyanaz, mint a Tilosnál, mellesleg a kiszédelgett bajkeverők is nagyjából ugyanazok a tudósítások szerint. A zsaruk talán keményebbek voltak, mint akkor, ráadásul nem csak a gyülekezési törvényt tudatosan megsértők ellen intézkedtek, hanem újságírókat is vertek. Elkeserít az is, hogy a  közszolgálati rádió csúsztatott, de durván, holott eddig szerintem nem volt szokása. A címben azt írják:  A kábítószerek legalizálásáért demonstráltak. Nos, ez nem igaz, egy szó sem esett erről, hiszen amit én aláírtam, és itt alul is olvasható, ilyesmi nem szerepel. Ha szerepelt volna egyébként, lehet, hogy alá sem írom. Továbbá: A rendőrök először egy háromgyermekes anyát vittek el, majd egy középkorú urat a rendezvényről. Miközben a bekerített részen elkezdődött a koncert, egy harmadik ellentüntető a parlament előtti villamossínekről vitt el a rendőrség a jelenlévők felháborodása közben. Ez egy egyértelmű szimpátiamondat, hiszen honnan tudja, hogy háromgyermekes anya? Ráadásul tudomásom szerint a háromgyermekes anyákra is vonatkoznak a köztársaság törvényei, így a gyülekezési is. Ha pedig ott volt a három gyerek vele... hadd ne ragozzam. Ott van továbbá a középkorú úr kifejezés. Háááát, írtam én már jónéhány tudósítást, tanítottam is, de ezt a fordulatot soha nem használtam, ha valakinek a szerepe minimum kétséges egy történés során, ilyenkor igenis a férfi, s bár nem szép, de a személy használata helyesebb.

Egyébként ezzel az új jelenséggel, a jobbos nénikékkel én is találkoztam a napokban, hadd ne mondjam el, hogy kikkel és hol. Szóval általam megbecsült, tanult nénikékről van szó, mi több, kiváló nagyikról, ám politizálni nem érdemes velük, bár ha nem is akar az ember, ide terelik a szót. Kíméletlenül, könyörtelenül, ha ellentmondasz, gyilkolnak a tekintetükkel és gyilkolnak a szavaikkal. Mivel örök ellentmondó vagyok, jobbosok körében a jobbot kritizálom, balosok körében a balt, (oh Istenem, de ritkán vagyok normális emberek közt...),  eleresztettem egy fideszre irányuló poént, ahelyett, hogy átgondolták volna, hogy ez nem is bántó, csupán egy ártatlan fricska, hárman ugrottak a torkomnak, leginkább azt értettem, hogy D-209, meg hogy kampány a nyugdíjszelvénnyel. Hosszú perceimbe tellett felvilágosítani őket, hogy bár furcsa, nem ezen párt holdudvarába tartozom, sőt  eddig még soha nem szavaztam MSZP-re és nem is tervezek ilyesmit,  de nem hitték el, mint ahogy arról sem vettek tudomást, hogy a nyugdíjasszelvény ügyében a szabaddemokrata Pető Iván is felemelte a szavát. Igaz, ez már túl bonyolult az ő leegyszerűsödött világképüknek. Szóval sajnálom, én normálisabb bácsika szeretnék lenni, ha itt lesz az ideje.
Szólj hozzá