2004. jún 08.

írta: korbelygyorgy

Talán mostmár vége szakad a helyi kampánynak, Lendvai Ildikó volt az utolsó idelátogató első vonalbeli médiapolitikus. Az EP jegyében itt járt még Pokorni, Kövér, Dávid Ibolya, Lamperth Mónika, Kiss Péter, Kökény Mihály, Thürmer Gyula - most kapcsolok, hogy az SZDSZ-től senki. Na, szépen vagyunk, hogy lesz itten akkor liberalizmus? Lehet, hogy  emlékeznek még a két évvel ezelőtti beégésre, amikor a kampánybuszhoz alig ment ki valaki, szegény Kuncze néhány piaci alkesz előtt mondta el a liberális alapvetéseket. Kínos szitu volt, igaz, mit akar az ember kora délután fél kettőkor. Rá néhány órára egyébként az akkor még miniszterelnök OVi tartott nagygyűlést a városban, talán ez is befolyásolta az érdektelenséget. A szavazáson is rosszul szerepelt a Szadesz, olyan ez tehát, mint a tyúk és a tojás: azért kapnak keveset, mert nem jönnek, vagy azért nem jönnek, mert keveset kapnak. A mi családunk egyébként nem szavaz nagy pártra, ha értik, mire gondolok :-)

A Lendvainál majdnem beégtem késő délután: a sajtótájékoztatón egyedül voltam az elején újságíró, elkezdtem egy interjút, de Ildikó asszony nagyon profin elhadarta, amiről nagyjából faggatni akartam (tegnapi parlamenti botrány, választások tétje, kampányvita, mármint Orbán-Kovács, eldurvult kampány stb.), ő várta a következő kérdést, elkezdtem rögtönözni teljesen irreleváns hülyeségeket (hogy áll nálunk a női egyenjogúság - persze más szavakkal; meg ilyenek). Aztán hál Istennek, jöttek a kollégák, akiknek el kellett ismételnie ugyanazt, amit nekem mondott az elején, így az én kíninterjúm sem készült el. Hát ez égés tíz év rádiózás után, de pont Lendvai az a politikus, akihez minden tartozik, így valójában semmi mást nem lehet kérdezni tőle (főleg készületlenül, vizsga előtt három nappal), csak abszolút napi dolgokat, MTI-s részletességgel.
Szólj hozzá