2004. sze 02.

írta: korbelygyorgy

Árulkodó blogja miatt bocsátották el a fejlesztőt

Már több alkalmazott is az utcára került, mivel bizalmas céges információkat teregetett ki internetes naplójában. Legutóbb egy online szolgáltató cég, a Friendster rúgta ki egy fejlesztőjét
.

Izgatottam várom, hogy viszonyulnak majd a magyar menedzserek néhány év múlva ehhez a jelenséghez. Most még nincs gond, egyelőre nagyon sok főnök nemcsak azzal sincs tisztában, mi a blog, de sajnos egy részüknek még magához a nethez sincs lövése. Majd mire nyugaton elfogadottá válik az alkalmazottak blogolása, nálunk indul majd a hajtóvadászat. Én jó helyzetben vagyok, mert elvileg önmagam foglalkoztatója vagyok, gyakorlatban persze vannak főnökeim . Eddig még senki sem kifogásolt semmit, igaz, bizonyos fokig ügyelek is a belső dolgok nem kifecsegésére, továbbá a blogot nem használom például személyes sérelmeim egyfajta kvázi megtorlására. Persze, nagyjából követem a MUOSZ etikai kódexét, illetve az újságíróetika írt és iratlan szabályait, kérdés, hogy aki ezeket nem ismeri, hogyan cselekszik majd. Persze tovább lehet ezt gondolni: aki nem korrekt webnaplót vezet, annak előbb-utóbb olvasói sem lesznek, tehát ismét győznek a libsi elvek: az olvasó nem hülye, kiválasztja magának azt, amifel azonosulni tud. (Még hogyha bizonyos trendek nem erre utalnak, alapvetően és hosszú távon mégiscsak optimistának kell lenni.)
Szólj hozzá