2022. nov 04.

Megszűnt volna az Alföldi blog? Nem, csak elköltözött

írta: korbelygyorgy
Megszűnt volna az Alföldi blog? Nem, csak elköltözött

Valóban, tíz hónapja nem frissült ez a blog, ami nem azt jelenti, hogy sutba dobtam volna az írást. Már a sajnálatos események idején, azaz amikor az Index nyilvánvalóan NER-befolyás alá került, elkezdtem keresni egy olyan platformot, ahol nem járhatok így. Hosszas mérlegelés után a Wordpress mellett döntöttem, ugyanis globális szinten tényleg ez a legjobb blog (és ne feledjük el, website) szolgáltató, amelynek ingyenes szolgáltatásai bőven elegek egy vagy több blog kezelésére, de ha esetleg weboldalt indítanék, arra is jó. Az üzleti modelljük egyszerű: reklámokat közölnek az oldalakon, illetve prémium szolgáltatásokat is nyújtanak, például domaineket lehet vásárolni tőlük.

 

Egy jó darabig párhuzamosan működtettem az Alföldi blogot és szép óvatosan kezdtem el bevezetni az újat, például a Twitteren és a Facebookon tudatosan ezeket promóztam. A Blog.hu egyik nagy előnye az Index címlap volt, ami egyrészt egyfajta szakmai elismerésnek számított és rengeteg olvasót hozott, egy-egy sikeresebb poszt akár 30 ezer találatot is hozott - ekkora olvasottság hivatásos online újságíróként is. Sajnos magyar szolgáltató egyáltalán nincs már, és sajnos a Telex sem építi fel saját blogszolgáltatóját, pedig szerintem jól járnának a bloggerek által termelt lényegében ingyenes tartalommal - hacsak az utóbbi időben nem csökkent ezek száma.

 

Időközben ami korábban erény volt, szép lassan kínossá vált Index-címlaposnak lenni és most nem akarok belemenni abba, hogy mi ma az Index funkciója a Nemzeti Együttműködés Rendszere sajátos médiarendszerében, nos, ha valamiben nem akartam partner lenni, akkor ez az. 

 

Fogtam hát magam és egy idő után már csak a wordpresses felületre töltöm fel a friss posztokat, ami őszintén szólva teljes felszabadulás, ugyanis nem kell rettegnem a nagy olvasottsággal járó nagy trolljárástól.

 

Természetesen előkerült a klasszikus "kockás lap", rajta a mellette és ellene nevű oszlopok, persze csak fejben. Mellette (mármint a teljes váltás mellett) a már felsorolt okok szóltak, azaz az anyalap profilváltása, az ezzel járó olvasóváltás, illetve az, hogy a Wordpress adminisztrációs felülete sokkal, de sokkal jobb. Az ellene oldalon egyetlen érv áll, az olvasottság csökkenése, azaz nincs több Index címlap, helyette a WP viszonylag profi keresőmmarketingjét lehet használni, bár én kereskedelmi vállalkozás vagyok, tehát semmi szüksége a blogomnak azokra a userekre, akiket mindenféle kulcsszavak alapján gyűjtök be. És a végére egy plusz előny: amióta nem arra kell gondolnom, hogy ennek vagy annak a sornak, gondolatnak milyen fogadtatása lesz, most nincs ez a béklyó, ami szabadabb blogolást jelent, akárcsak a hőskorban, amikor ez a tevékenység még weblogolás, azaz naplózás, naplóírás volt és eleinte csak ketten, hárman, tízen olvasták, főként a bloggerek követték egymás munkáit.

 

A döntés tehát megszületett, mostmár itt az ideje a magyarázatnak is. A 2003-ban indult, azaz több mint tizenkilenc éves Alföldi blog (illetve elődje, a Kisvárosi blog, még előtte Kisvárosi webnapló) immár harmadszor költözik. Kezdetben az első magyar blogoldalon, a megboldogult Freeblogon lakott, majd 7-8 év után a Blog.hu-ra költöztettem, ugyanis  addigi szolgáltatóm egyre több technikai bakit vétett, nálam az volt az utolsó csepp, hogy eltűntek a fotók az oldalról.

 

A Blog.hu-n több mint 12 évet töltöttem, természetesen fáj a búcsúzás, de nem azért léptem ki a média világából nyolc éve hivatásosként, hogy amatőrként hasznos hülyéje legyek a NER-nek. Szerencsére mind a Blog.hu, mind a Wordpress technikai feltételei lehetővé teszik a biztonságos költöztetést, úgyhogy nem új blogom van, hanem a régi blogom került át új helyre, néhány multimédiás dolgon kívül a teljes archívum elérhető.

 

Ne habozz, kattints ide: http://korbely.wordpress.com



Szólj hozzá

index blog.hu wordpress kisvárosi webnapló