2004. okt 03.

írta: korbelygyorgy

Szemben sok-sok fanyalgóval, szerintem a Mix beleillik abba a sorba, ami messze a Kontrollal kezdődik, s ide sorolható számos kortárs magyar film (sajnos ezek egy részét a szokásos terjesztési okok miatt nem láttam, de a kritikák alapján nagyjából be tudom sorolni, például Török Ferenc filmjeit), szóval olyan igazi  fíling movie. Ami persze nem létező szakkifejezés, most találtam ki,  olyan filmekre gondoltam, amik megcéloznak egy-egy korosztályt, vagy életérzés, stílus követőit, de a mélyrétegekben is helyeznek el apró kicsi időzített bombákat, de a kultfilm azért túl erős lenne, a kultfilm az kultfilm, lásd Szelíd motorosok, Hair stb.

Alapvetően a progresszív techno hívei jelentik a célközönséget, tehát tüctüc-mentes a film,  olyan embereknek szól, akik vannak olyan intelligensek, hogy hazáról, indentitásról, kultúrák (pld. klasszikus zene, népzene, drum and bass) találkozásásáról is el-elgondolkodjanak, amellett, hogy popcornt habzsolva és kólát szürcsölve nyerítenek egy-egy poénon vagy ismerősként fedezzenek fel tipikus alvilági arcokat (kedvencem: Igor, please!). Talán kicsit didaktikus egy-két romantikus fordulat, és persze vannak logikai bukfencek, illetve irreálisnak tűnő elemek, például tegye fel a kezét, akinek a nagymamája vágja az angolt, miközben egy közös vécés ócska bérházban él, nagy valószínűséggel a hetedik vagy nyolcadik kerületben. Meg aztán verj át  egy gengszert, pofozd is meg, ő pedig jót röhög ezen és elenged.... Hmmm....

Ennyi azonban belefér, a minap olvastam egy jópofa véleményt egy másik film és persze alkotógárda kapcsán: forgatókönyvet írni mindenki tud, na de egyedi módon rendezni...  Ezt elsősorban a klipszerű, a zenéhez illeszkedő képekre értem a mi esetünkben. És a színészi alakítások is kiemelkedőek: Alex Weed, Kulka János, Kolovratnik Krisztián, Csákányi Eszter, a negatív szerepet brilliánsan megoldó Rudolf Péter, no és természetesen Gryllus Dorka....
Szólj hozzá