2005. máj 20.

Vitéz Mortimer

írta: korbelygyorgy
Vitéz Mortimer

Hááát, a "szakállas bácsik" egy kicsit eltúlozták a hétvégén a tüntetést, mondom halkan, mármint romaügyben. Amikor még az incidenst követően megláttam a Moszkva téri vitéz fantomképét, gondoltam én, hogy nem egyértelműen náci vagy fajvédő fazonokról lehet szó, ebben a szubkultúrában nem jellemző viselet a copf meg a vékonyra borotvált körszakáll, inkább valami garázdaakcióra gyanakodtam. A megoldás a kettő között van a jelek szerint, tehát bizonyos ideológia van a háttérben, a karddal kis híján gyilkosságot elkövető suhanc, illetve társai afféle hagyományőrző szabadidős - hmmm, nem is tudom, mi a jó szó - szervezet tagjai voltak, akik zokon vették, hogy Józsika és társai kiröhögték őket. Igen, sajna, vigyázni kell ezekkel a kiröhögésekkel, mert az ördög nem alszik.
Egyébként ismerem az érzést, sajnos én is az a típus voltam  fiatalabb koromban, akit azonnal kiszúrnak. Mondjuk ehhez az kellett, hogy látogassam az olyan típusú szórakozóhelyeket, amelyeken mindenféle ember összesereglett. Nem tudom, mi okból van ez, talán mert hamar elbambulok és a kelleténél hosszabban vagyok képes bámulni számomra érdekes jelenségeket.. Azt hiszem, a kriminológiában ezt hívják áldozattannak. Például katonakoromban az első nap kiszúrt egy kretén Májer nevű tizedes és jó darabig nem szállt le rólam, egészen pontosan a kiképzés végéig...
Szóval talán túlzás volt vasárnap farkast kiáltani, mert mire jönne az igazi farkas, már senki nem figyel oda (sok évnek kellett eltelnie, hogy belássam: a Demokratikus Charta nagyobb kárt okozott, mint hasznot hozott, például egész másként is kialakulhatott volna a hazai politikai struktúra, Tölgyessy szerint megmaradhatott volna az MDF-SZDSZ váltógazdálkodás és lehet, hogy van benne valami...)
Persze, így sincs jól, hiszen nem normális dolog, hogy egy nagyvárosban, világvárosban, EU-fővárosban nem lehet felülni egy buszra, mert fennáll a veszélye, hogy fényes nappal karddal döfnek át. És ha nincs ott a spanod, bizony könnyen el is vérezhetsz.  Ez azonban nem faji ügy, hanem súlyos, nagyon súlyos társadalmi probléma.

Szólj hozzá