2005. dec 07.

Aldidl

írta: korbelygyorgy
Aldidl

Megérkezett hazánkba a legnagyobb német diszkontlánc
Aldi Magyarország Holding Vagyonkezelő Kft. néven, 3 millió forintos törzstőkével céget alapított Magyarországon a legnagyobb német diszkontlánc, az Aldi. Az anyavállalat már tavasszal megvásárolt egy 150 ezer négyzetméteres telket Biatorbágy mellett, ahol várhatóan egy éven belül felépíti logisztikai központját. Piaci értesülések szerint a jövőbeni üzletvezetőket is elkezdték már toborozni, őket egy-másfél év alatt Németországban képezik majd ki.

Várható volt, hogy a másik nagy úgynevezett kemény diszkont is megjelenik Magyarországon. Az egyik, ugyebár a Lidl, mely egy, másfél éve van már jelen, s érdekes módon kelet felől közelít nyugat felé, illetve a fővárosba. Bár konzumidióta élményeimről nem szokásom beszámolni itten, mégis megjegyzem: amennyire idegenkedve figyeltem a Lidl érkezését, annyira kellemesen csalódtam benne. Igaz, eleinte olyan, mintha külföldön vásárolnál, tele vannak a polcok ugyanis külföldi árukkal, főleg lengyel, cseh, szlovák portékákkal, amik többsége egyébként - kövezzetek, hazafiak - sok esetben jobb minőségű, például édesipar, feldolgozóipar és - most köpjetek le, agráros barátaim - bizony sok esetben az élelmiszeripar termékei.
És ami nem utolsó szempont: a pénztári rend rugalmas, egy-két percnél még soha nem álltam tovább sorban, a csajok mosolyognak, előzékenyek - ehhez képest a Penny Market, a Plus és a Tesco hasonlatos Galla Miklós klasszikus "gyalázószobájához". 
Aldiban még nem vásároltam külföldön sem, kíváncsi vagyok az üzletpolitikájára, gondolom, hasonlóan a Lidl-hez itt is a saját márkás termékek dominálnak és kemény árversenyt diktálnak. Pedig a minap olvastam, hogy bedugult a magyar piac. Úgy tűnik, akad még egy kis résecske, hogy az egyre inkáb eladósodott magyar fogyasztó tovább fogyaszthasson.

Szólj hozzá