2006. jan 26.

A mi kis pitiáner provinciánk

írta: korbelygyorgy
A mi kis pitiáner provinciánk

Nem tudom, van-e még magyar nyelvű blog, amelyből részletet olvastak fel bírósági tárgyaláson, ha nincs, akkor ma blogtörténeti esemény történt, ajánlom Pécsi Feri figyelmébe.
Nem látok még tisztán, rekonstruálnom kell az eseményeket. Az a bizonyos idézett post hétfőn készült, és a csorvási botrányokkal foglalkozik. A legviccesebb az egészben, hogy a történet szereplőinek - alperes, felperes, ügyvédek, bíró - szerintem fogalmuk sincs az egész blogtémáról, de talán még a netre is csak valami ismeretlen, rejtelmes dologként tekintenek.
Ami eddig történt:
- Szerdán tárgyalták a már említett háttéranyagban ismertetett ügyet
- Ennek kapcsán hívott össze előzetesen sajtótájékoztatót Papp János, az egyik érintett (aki természetesen nem azonos Pap Jánossal, Békéscsaba SZDSZ-es polgármesterével), az újságírók érdeklődését felkeltendő háttéranyagot is csatolt a meghívóhoz
- Jó hírbloggerhez méltóan friss és üde akartam lenni, ezért némi kommenttel fűszerezve feltettem a szöveget (amit egyébként más bloggerek is idéztek, például Pásztor Tibor, az V. kerületi önkormányzati MSZP-frakció vezetője).
- A helyi "Observer", Füvesi tanácsadó becsatolta ezt is a szemlézett lapok közé (bizony ám, blogot sem sokat szemléznek ám politikus bácsiék :))
- Valakik úgy gondolták Orosházán, hogy a csorvási (!) alpolgármester ügyében ez jól jöhet, ezért hogy, hogy nem, Lukovics Éva ügyvéd, volt SZDSZ-es országgyűlési képviselő alig több, mint 24 óra múlva mindezt felolvasta a bíróságon, hogy "ezek már előre isznak a medve bőrére, mert megelőlegezik a győzelmet".
- A déli órákban munkahelyéről, az orosházi Petőfi Kulturális Kht. számáról (nem nyomoztam, benne van a telefonom címtárában) felhívott Kasuba alpolgármester és hadd ne jellemezzem, milyen hangnemben kezdett el gúnyolódni velem, hogy "én nyertem meg nekik a pert" ezzel az internetes bejegyzéssel. Persze, fogalmam sincs, miről beszél, mire nagynehezen kiderült, hogy bírósági szereplő - még hogyha epizodista is - lett a Kisvárosi Webnapló. Az én kis nonprofit szabadidő-önmegvalósításom lám bajt hoz rám, gondoltam magamban, szerencsére baj nincs. Kiderült, Kasuba úr azt hitte, hogy a teljes szöveget én írtam, meg mindenféle újságírói elveket kért tőlem számon - persze tartanom kellett egy blog-ismeretterjesztő kiselőadást, hogy itt nincs objektivitás, nem kell mindenkit megkérdezgetnem mindenről, különben is, a bloggerek 99 százaléka civil, nem médiamunkás - de gondolom, falrahányt borsónak bizonyult...
- Délután telefon Papp Jánossal, Hál Istennek szó sincs róla, hogy emiatt a bejegyzés miatt bukott a per, de tény, felolvasták a szöveget és persze elvesztette. János nem haragszik rám, persze médiabeli ember tudja jól, hogy ha egy anyagon nem szerepel az embergós felhívás, akkor az publikálható. Közben azt mondja rohan, mert pezsgők durrannak a helyi szoci körökben Csorváson és egy nyilvános fórumon folytatják a lejáratását, ott kell lennie.
- Persze, továbbra sincs fogalmam, mi az igazság, de egy sztorinak annyi, mert félig-meddig szereplője lettem. Holnap vagy holnapután egy kollegát fel kell készítenem az ügyből, ha azt akarom, hogy a rádiónk ne menjen el mellette.

Tanulságokat, ilyesmiket most nem szívesen vonnék le, rakja össze mindenki magának lokálisan és globálisan is.

(Update, 16.38: A Beol cikke az ügyről)
Szólj hozzá