2006. júl 27.

Élő város, néma város

írta: korbelygyorgy
Élő város, néma város

Megnézni nem tudtam egy késő estébe húzódó gyulai megbeszélés miatt a több mint tíz százalékos népszerűséget vesztett Gyurcsány Ferenc gyorsszózatát, az erről szóló MTI-jelentést viszont átfutottam, liberálisnak látszó közhelyek, nyári parasztvakítás. Nem hiszem egyébként, hogy a magyar lakosság elutasítaná a megszorításokat, persze, ha azok ésszerűek. Egyszerűen arról lehet szó, hogy mindezt kampányszerűen, átgondolatlanul tették, nagyjából olyan ez, mint amikor mindig Pistike viszi a nagyok táskáját, ő megy el reggeliért, főz, most, takarít, mert őt a legkönnyebb megverni, azaz ő a csicska.

Megnézni nem tudtam egy késő estébe húzódó gyulai megbeszélés miatt a több mint tíz százalékos népszerűséget vesztett Gyurcsány Ferenc gyorsszózatát, az erről szóló MTI-jelentést viszont átfutottam, liberálisnak látszó közhelyek, nyári parasztvakítás.

Nem hiszem egyébként, hogy a magyar lakosság elutasítaná a megszorításokat, persze, ha azok ésszerűek - ám a jelenlegiek nem azok. Egyszerűen arról lehet szó, hogy kampányszerűen, átgondolatlanul csaptak a lecsóba, nagyjából olyan ez, mint amikor mindig Pistike viszi a nagyok táskáját, ő megy el reggeliért, főz, mos, takarít, mert őt a legkönnyebb megverni, azaz ő a csicska.

Például ma értekezleten hallottam, hogy brutális ellenőrzéseik során a szakhatóságok úgy próbálják bizonygatni önnön fontosságukat, hogy a szokásosnál jóval nagyobb bírságokat szabnak ki a kiskereskedőkre; volt, akit azért vágtak meg több tízezer forintra, mert a dekorációnak használt dobozos üdítő szavatossága lejárt. Ismét belefutunk a késői Kádár-kor dilemmájába: á, Kádár elvtárssal semmi baj, csak az alsóbb szinteken végzik rosszul a dolgukat. Erre használjuk azt az ócska mondást, hogy "ha tud róla, azért alkalmatlan, ha nem tud róla, azért".

Mondom, az este nagy részét Gyulán töltöttem, és újra meg kellett állapítanom: ez egy igazi város, ami valóban él. Mindenhol emberek, a vár tövében, a centrumban, az utcákon. Aztán hazajöttem, este tízkor még levittem a kutyát és a többi néma csend, alig találkoztam emberrel, sem felnőttek, sem fiatalok nincsenek a flaszteren és azt sem hiszem el, hogy a hét legnormálisabb műsorát néznék, a Helyszínelők új folyamának aktuális epizódját :). Szóval nem kéretik itten kérkedni mindenféle fejlettségi mutatókkal, ha egy város fantomhellyé válik este nyolc után és nem akarok én itt GoldenBlog-szavazás idején olcsó népszerűségre törni, de napestig sorolhatnám, mi lehet az oka mindennek - az archívumban található egy-két lehetőség.

Szólj hozzá

gyurcsany oroshaza