2007. feb 23.

Én is csinálom...

írta: korbelygyorgy
Én is csinálom...

Már csak kultúrtörténeti érdekessége miatt érdemes megnézni az m1-en a Csináljuk a fesztivált című műsort, még hogyha az ott elhangzó zenei anyag - diplomatikusan szólva - nem éppen a kedvencünk, mint ahogy a műsorvezetők sem túl szórakoztatóak. Viszont tükrözik az elmúlt ötven - vagy inkább 20-30 év tömegkultúrájának trendjeit. A műsor lényege, hogy három menetben először 144, majd 12 dalt juttat be a közönség a két döntőbe, végül kiválasztják az elmúlt fél évszázad legkedveltebb dalát. Eddig nem sok kedvencem tűnt fel (egy-két elfogadható igen, például Illés, Generál a mai műsorból.)

Már csak kultúrtörténeti érdekessége miatt érdemes megnézni az m1-en a Csináljuk a fesztivált című műsort, még hogyha az ott elhangzó zenei anyag - diplomatikusan szólva - nem éppen a kedvencünk, mint ahogy a műsorvezetők sem túl szórakoztatóak. Viszont tükrözik az elmúlt ötven - vagy inkább 20-30 év tömegkultúrájának trendjeit. A műsor lényege, hogy három menetben először 144, majd 12 dalt juttat be a közönség a két döntőbe, végül kiválasztják az elmúlt fél évszázad legkedveltebb dalát. Eddig nem sok kedvencem tűnt fel (egy-két elfogadható igen, például Illés, Generál a mai műsorból.)

Nem vagy egy listaállító, de kedvet kaptam, hogy én is összerakjam az én kedvenc 12 magyar dalomat. A sorrend nem értékrend és persze hiányzik nagyon sok minden, hiszen a lista csak ad-hoc (de azért igyekeztem nem a pillanatnyi toplistámban tallózni, hanem valami időtállóságra is törekszem).

- Ghymes - Szárnyaskezű szeretők

- Quimby - Don Quijote ébredése

- Anima Sound System - 68

- Kispál és a Borz - Forradalmár

- F. O. System - Nézz rám (nagy gothic rajongó vagyok ám :))

- Korai Öröm - (ez azért nehéz, mert a Korai nem ad címet a daloknak, szóval a 2000-res lemezről a 2-es trekk)

- ColorStar - Alomadalom

- Európa Kiadó - Szem és száj

- URH - Ismeretlen katona

- Trabant - Ragaszthatatlan szív (ez szól a lejátszóban)

- Kontroll Csoport - Besúgók és provokátorok

- Kex: Csillagok, ne ragyogjatok

 

Ennyi egyszuszra, és akkor hol van még egy csomó minden: P. Mobil, Hobo Blues Band, Beatrice, régi Omega, Neurotic, Bizottság, Cseh Tamás, és a meg nem említettek, illetve a listán szereplők más dalai? Szóval minimim 144 dalt lehetne most összrakni séróból és akkor ki az, aki ki merne választani egyetlenegyet?


Szólj hozzá

zene mtv