2007. okt 09.

Akinek halálhírét keltik...

írta: korbelygyorgy
Akinek halálhírét keltik...

Még aktív napilapos koromban, orosházi tudósítóként jött egy kósza hír: meghalt egy idős önkormányzati képviselő, a kisgazda mozgalom helyi alakja. Fogtam a telefont, megpróbáltam csekkolni a hírt, de a megkérdezettek nem hallottak róla (vasárnap délelőtt volt), végül a harmadik forrás közölte, hogy valóban beteg S. bácsi, de nem halt meg (nevet szándékosan nem írok, mert azóta tényleg meghalt, igaz, hosszú évekkel később). Szerencsére nem maradtam szégyenben, mert nem lihegtem túl a dolgot, szerintem a leginkább érintett fülébe sem jutott a kósza pletyka, de a legjobb hír mégis az volt, hogy beigazolódott a mondás: sokáig él, akinek halálhírét keltik.

Még aktív napilapos koromban, orosházi tudósítóként jött egy kósza hír: meghalt egy idős önkormányzati képviselő, a kisgazda mozgalom helyi alakja. Fogtam a telefont, megpróbáltam csekkolni a hírt, de a megkérdezettek nem hallottak róla (vasárnap délelőtt volt), végül a harmadik forrás közölte, hogy valóban beteg S. bácsi, de nem halt meg (nevet szándékosan nem írok, mert azóta tényleg meghalt, igaz, hosszú évekkel később). Szerencsére nem maradtam szégyenben, mert nem lihegtem túl a dolgot, szerintem a leginkább érintett fülébe sem jutott a kósza pletyka, de a legjobb hír mégis az volt, hogy beigazolódott a mondás: sokáig él, akinek halálhírét keltik.

Nos, én nem igazán kedveltem soha Horn Gyulát, mint politikust, sőt pufajkás múltját elítélem, ennek ellenére remélem, rá is igaz a mondás és még sokáig fog élni. Egyben szégyenkezem, hogy az általam egykor - úgy 1996-ig - a legjobb magyar újságnak tartott Népszabadság és annak online verziója ekkora marhaságot csinált. Igaz, azóta brutális hírverseny alakult ki, ennek már vannak morzsái vidéken is, de jómagam és munkatársaim ebben a vidéki online hírforrás szerkesztőségében nem hinném, hogy így járnánk egy helyi érdekű információval. Vannak persze nagy elcseszések, etikailag, esztétikailag vitatható publikációink, azonban az biztos, hogy ilyen esetben biztosan előkerül a telefon vagy más kommunikációs csatornánk és több független forrásból ellenőriznénk az ilyen kemény híreket - mint ahogy ezt meg is tesszük vagy éppen az integrált szerkesztőség printes tagjai is megteszik.

 

Szólj hozzá

horngyula nepszabadsag