2008. jan 20.

Szárnyakat adnak

írta: korbelygyorgy
Szárnyakat adnak

Megintcsak nosztalgia, a postás időkkel kb. egy idősíkból: a mostani Antonov-225-öshöz hasonló, ha nem nagyobb szenzáció volt 1985-ben a Boeing-747-es, azaz a Jumbo Jet budapesti landolása. Akkor még csak egy reptér volt, a Ferihegy I-es, ahová el sem fért a gép, ezért kívül, a leszállópálya egy külső szegletében szállt le a mostrum.

Jómagam is ott lehettem a csodálók közt, persze nem azért, mert valami nagy repülőgép-fan vagyok, hanem kényszersorozott katonaként éppen őrségben álltam a közelében (katonai karrierem egyébként géptávírászként indult, azonban időközben bevezették a számítógépes adatfeldolgozást, így a telexeseket kivágták a betonra - a komputertechnika egyik első áldozata vagyok tehát :)).

Már arra sem emlékszem, melyik légitársaság gépe volt és hogy milyen céllal szállt le Ferihegyen, tény, hogy nagyon sokan megcsodálták, fel is mentek, sajnos mi ezt nem tehettük, mert sorkatona ha felment egy repülőgépre, az már dezertálási kísérletnek minősült, mert asszem, valami szabályt is szegett, merthogy fegyver volt nálunk és azt pedig akkor sem lehetett, hogy csak úgy fegyveresek császkáljak mondjuk egy Air France vagy egy Lufthansa gépen, még hogyha az üres is.

(S ha már ez a téma, akkor varrjunk be minden szálat: a szervezet, melynek keretében ott szerencsétlenkedtem a betonon, éppen néhány hete szűnt meg végérvényesen, úgy hívták: Határőrség)

Szólj hozzá

boeing antonov hatarorseg