2008. jan 23.

Fonogram

írta: korbelygyorgy
Fonogram

(este már megírtam ezt a posztot, csak valamiért elszállt, úgyhogy most újra - csütörtök, 20.22)

 

Nem mintha a Fonogram-díj mérvadó lenne a hazai kortárs könnyűzenei kultúra egészét vizsgálva, azért nem lehet nem odafigyelni. Ennek szellemében néztem meg két részletben az esti közvetítést (a második felét a tévében, majd az első felét a neten), és arra jutottam, hogy azért vannak pozitív változások, pedig tegyük a szívünket a kezünkre, alapjában egy haldokló iparág puccos rendezvényéről van szó (úgy értve, hogy a lemezkiadás jelenlegi struktúrája haldoklik, maga a muzsika fejlődik, hála a jó Istennek).

Szóval mik is a pozitív dolgok? Mindenek előtt két kategória győztesének ténye, azaz hogy a Zagar és a Belga az élen végzett, nos ez jelent valamit. Mint ahogy az is, hogy egyáltalán jelölést kapott a 30Y, Péterfy Bori, a Neo, a The Moog.

Ami furcsa, az a Mark, valamiféle Új Nyál képviselője sikere, ő poplemezben, illetve év felfedezettje kategóriában is élre került. Mondjuk a fickóval semmi baj, egyszer egy fogadáson találkoztam is vele: egy nagyon kulturált fiatalember, aki szerintem csodálkozva figyeli, mi folyik körülötte...

És persze a no comment kategória: Bikini, Ákos, Balázs Fecó életműdíja. Azért no komment, mert bár tehetségesek, és bizonyos fokig értékesnek is tartom (de főleg tartottam régen) ezen urak munkásságát, de napjainkra teljesen közömbös a ténykedésük. Nézd meg itt:


 

Szólj hozzá

fonogram