2010. jan 30.

Lesz-e nekem iPad-em?

írta: korbelygyorgy
Lesz-e nekem iPad-em?

Amikor megláttam az első cikket róla még a bejelentés napján, gyorsan retwiteltem valaki miniposztját, hogy igen, nekem kell egy ilyen.

Az Apple új táblakütyüjéről van szó, amelyet fejben már elég jól ismerek, magyarán elolvastam szinte minden cikket, amit kedvenc tech-portáljaim írtak róla. Meg persze a blogokat is, sokan sokféleképpen közelítik, vannak elutasítók, távolságtartók és vannak persze rajongók, ők leginkább azok közül kerülnek ki, akik amúgy is lelkes használói Steve Jobs cége termékeinek.

Jómagam sajnos nem tartozom ezek közé, mi több, az iPhone-láz is elkerült, nem csak anyagi okok miatt, viszont egy ilyen 500 dolláros kis eszköz megfontolandó beruházás lehet.

Pontosabban nem elsősorban nekem, hiszen az én hálózati életemnek jelenleg megfelelő segítője a laptop (néha PC), illetve okostelefon, az utóbbi alkalmas arra, hogy folyamatosan figyeljem az információáramlatot (e-mail, twitter, web), adott esetben a kommunikáció kétoldalúvá is tud válni, azaz megválaszolom az emileket, twitterezek, rövid blogbejegyzéseket pötyögök, bár ezt mára kiváltja a mikroblogolás.

Viszont kevés szó esik a vállalati szféráról, esetünkben a médiáról, azaz nem biztos, hogy az iPad kizárólag, vagy főként a magánszórakoztatást szolgálja. Például el tudom képzelni, hogy közvélemény-kutatók pötyögik be a kérdezettek válaszait az utcán a vállalati rendszerbe, vagy éppen áruterítők ellenőrzik rajta az aktuális készleteket vagy éppen nagyarcú menedzserek előkapnak egy ilyet a borjúbőr tatyóból a kávéházban és ellenőrzik a vállalati levelezést, esetleg egy gyorsprezentációt mutatnak be a beszélgetőpartnernek.

És igen, itt vagyunk mi: az újságíró a hóna alá kap egy ilyet és bárhonnan online tudósítást tud küldeni, a fotósnak sem kell sokat tökölnie egy esemény helyszínén, vagy éppen végre az ügyeletes szerkesztőnek (háromhetente nekem) sem kell otthon rohadnia egész nap: bele a hátizsákba, bringára fel, aztán ha van valami, három perc alatt fel lehet lőni a webre aztán tekerés tovább a végtelenbe.

Egy év múlva meglátjuk, forradalomról vagy éppen múló szeszélyről van-e szó, az igazi áttörés az lehet, ha Android vagy más alapon is megjelennek hasonló kütyük a piacon és ezeket tényleg befogadja mind a privát, mind az üzleti szféra. Én mindenesetre úgy próbálom intézni, hogy beruházási döntéshozóink értesüljenek a felvázolt lehetőségről...

 

Szólj hozzá

apple beol ipad