2011. sze 17.

112 kilométernyi Viharsarok

írta: korbelygyorgy
112 kilométernyi Viharsarok

Gyurcsány Ferenc futás közben az alávalóságokon gondolkodott a betiltott rendvédelmi tüntetés kapcsán, én pedig a már előírt tekerés közben azon, hogy vajon az elmúlt aktív bringás évek alatt (kb. tíz évről van szó) tekertem-e már Békés megye minden városában.

Gyomaendrőd és Mezőberény között kijött, hogy lényegében igen, három olyan (kis)város van, ahol nem. Ezek: Dévaványa, Körösladány, Elek. Községek és nagyközségek persze vannak, de az most nem a vizsgálat tárgya, különben is kicsi esély van, hogy valaha elzötyögök Okány úti céllal északra. És két olyan van, ami egy kicsit csalás: Füzesgyarmatot és Szeghalmot Farkas Józsi barátommal úgy jártuk be bringával, hogy ő ott lakik, én pedig kocsival vittem a kerót - mellesleg hatalmas élmény volt: Darvasig (ami mellesleg Hodosán Rózsa szülőfaluja, mint azt megtudtam a napokban egy szamizdatos könyvből), majd onnan gátbringázás Szeghalomig, hihetetlen sok őzt, nyulat és más mezei vadat láttunk testközelből).


 


Nagyobb térképre váltás

 

A mai tekerés azért volt érdekes, mert szűkebb pátriámat is bejártam, bár a dolog teljesen spontán volt, kivéve édesapám meglátogatását Csabacsűdön, s ha már ott voltam, anyai nagyapám volt házát is megnéztem ugyanott, majd Szarvas-Érparti szőlőkben apai nagymamám volt házát is. És természetesen édesanyám sírját is érintettem a csabacsűdi temetőben...

Ez a viszonylag nagy, 112 kilométeres kör egyébként egy felkészülési tekerés a két hét múlva esedékes Tisza-tó túra bemelegítője, 138 kilométert Abádszalókig elég nehéz lenne edzetlenül teljesíteni.

Holnap kutyaharapás szőrével, azaz a jelenlegi kínzás után tovább gyötröm a hátsó felem, hiszen annak tűrőképességén áll vagy bukik minden. Azt még szerintem reggel  döntöm el, hogy a felsoroltak közül melyik város lesz a célirány, de nem mondom meg, csak a végén, mert az egyikben él a Beol legelvetemültebb fő trollja és nem lenne buli, ha ott várnának beélesített billentyűzettel.

Twitteren
a Posterouson

Szólj hozzá

bringa békés megye tisza tó túra