2013. okt 05.

Köszöntsük az őrülteket - Ma két éve hunyt el Steve Jobs

írta: korbelygyorgy
Köszöntsük az őrülteket - Ma két éve hunyt el Steve Jobs





Többször hangoztatom, hogy távol áll tőlem az Apple-vallás, de mint jelenség, rendkívül izgalmas, mi több, tisztában vagyok vele, hogy a két éve elhunyt Steve Jobs zseni volt.

Van itt egy videó (először beágyaztam, de nagyon idétlen reklám megy rajta), a friss Jobs-film, én szívesen megnéztem, azt, hogy jól vagy nem jól sikerült, döntsék el más nézők és a kritikusok, az évforduló kapcsán érdemes megnézni. A könyvhöz képest kevés, azonban a rendkívül gazdag Jobs-életmű egy fontos szeletének jó összefoglalója.

Ami a technológiai forradalomban játszott szerepén túl engem megragadott, az a beállítódása volt, hasonló halmazba tartozunk ugyanis: ő is tagja volt a nonkonformisták kb. tíz százalékos csoportjának. Ezekért a szavakért szeretem igazán:

Köszöntsük az őrülteket! A kiközösítetteket. A lázadókat. A bajkeverőket. A nem szokványos embereket. Akik másképp látják a dolgokat. Akik nem szeretik a szabályokat. Akik nem tisztelik a status quót. Idézheted őket, ellenkezhet velük a véleményed, magasztalhatod vagy gyalázhatod őket. Amit viszont nem tehetsz meg, hogy figyelmen kívül hagyod őket. Előbbre viszik az emberiséget. Míg néhányan az őrültet látják bennük, mi zseninek tartjuk őket. Mert akik elég őrültek ahhoz, hogy elhiggyék, meg tudják változtatni a világot… azok tényleg meg is teszik. (Forrás: HVG)

Szólj hozzá

apple steve jobs jobs-film