2014. okt 04.

Nagy visszatérők és borítékolható végeredmény - Néhány érdekesség a Békés megyei jelöltlistán

írta: korbelygyorgy
Nagy visszatérők és borítékolható végeredmény - Néhány érdekesség a Békés megyei jelöltlistán

Sokat nem tudok a helyi kampányról, mert a helyi sajtó továbbra is túl puha "választási etikai kódexszel" kötözte gúzsba saját magát, így lényegi dolgokról nem ír, fb-oldalakon lógni naphosszat nincs időm - viszont böngészgetve a polgármesterjelöltek listáját elég sok érdekességet találtam.

Az ugye megvan, hogy több helyen a képviselővé lett erős ember nem lehet polgármester újra, így nem indul Vantara Gyula Békéscsabán, Simonka György Pusztaottlakán és Dankó Béla Kondoroson. Az utóbbi két helyen számomra tök ismeretlen jelöltek indultak, Békéscsaba viszont egy igazán izgalmas ütközet lesz.

A Fidesz-KDNP ugyanis a volt kisgazda Hanó Miklóst indítja, aki bár termetét tekintve igen, politikai értelemben nem egy súlyos személyiség. Helyi pletykák szerint Don Vittorio inkább Szarvas Pétert támogatta volna, ám a gazdasági vonal erősebbnek bizonyult, így a Körös Volán egyértelműen igazságtalanul menesztett vezetője függetlenként indul, amit egy Jobbik-támogatás tesz bonyolultabbá, ennek ellenére egy jól kitalált, pozitív, mi több, politikusiskolában tanítható kampányt folytat Péter, aki személyiségként is hiteles fazon.

Szarvas Péter (forrás: Nol.hu)

A baloldali ellenzék egységes jelöltje Velkey Gábor volt SZDSZ-es képviselő és helyi politikus, aki egy időben alpolgármesterként is irányította a várost. Gábor, ha jól láttam korábbi megnyilvánulásait, az Együtt-PM-hez tartozik. Ha tippelnem kéne a csabai végeredményre, bajban lennék, szerintem Szarvas Péter akár nyertes is lehet, más kérdés, hogy mit kezd majd az egyértelműen fideszes többségű közgyűléssel. Az LMP jelöltje Takács Péter, aki - mint azt korábban már itt kifejtettem - ugyancsak komoly városházi rutinnal vágott bele a kampányba, más kérdés, hogy a helyiek mennyire vevők a fenntarthatóságra alapozott politkai programokra.

Nem csak Velkey a nagy szadeszos visszatérő: a medgyesegyházi névsorban rejtőzik dr. Nagy Béla György, aki azonos azzal a Nagy Bélával, aki két évtizedig irányította a települést (mára várost), méghozzá sikerrel. Négy éve nem indult, most nyugdíjasként úgy tűnik, új kihívásokat keres.

A csorvási nevek közt vettem észre Pap János Dánielt, aki ugyancsak polgármester volt, igaz, csak bő másfél évtizedig az SZDSZ színeiben, mégpedig Békéscsabán. Sajnos az ő személyes sorsa méltatlanul nehéz lett a 2006-ös bukás után, sőt állítólag még szegedi munkahelyére is utánanyúltak egykori politikai ellenfelei. Én személy szerint Pap Jánossal soha nem tudtam egy jót beszélgetni lehetőség híján, ez esetben nem tartana ugyanis egy rosszindulatú fideszes nímandnak, mint aminek nagy valószínűséggel tart egy korábbi levélváltásunk alapján.

papjanos.jpgPap János Dániel (Forrás: Facebook)

Történt, hogy én még kezdő online szerkesztő koromban, 2006-ban hivatalban lévő, de kampányoló polgármesterként jól megfikáztama Beol egyik blogján egy nyilatkozatát , aminek az volt a lényege, hogy internetre nem költenek, mert lényegében nem hisznek benne. A posztom lényege az volt - és ezt a mai napig helyesnek gondolom -, hogy ezzel lényegében saját informatikai miniszterét, Kovács Kálmánt rúgja fejbe a békéscsabai SZDSZ, merthogy nem ért semmit a négy éves ténykedésük it-fronton, ha még ők sem hisznek a hatásában. A bukott választás éjszakáján PJD ezt szememre is vetette, majd egy alkalommal hosszú levélben fikázott vissza, amiért annak ellenére kapja a Beol hírlevelét, hogy ő azt nem kéri. Sajnos nem volt módom elmondani neki (vagy nem is akartam), hogy én marha régen nagyra tartom őt, annál is inkább, mivel ott voltam még 89-ben azon az SZDSZ-toborzón, ahol egyebek közt ő szervezte meg az orosházi csoportot és már akkor szimpatikusnak találtam - igaz, én nem csatlakoztam.

A dolgok alakulása folytán mostmár biztosan elmarad a beszélgetés, de ha véletlenül ez a poszt is eljut hozzá, akkor sok sikert kívánok a szülővárosbeli induláshoz, annál is inkább, mivel a több évtizede stabilan nyerő Szilágyi Menyhért nem indul.

Figyelemre méltó hely még Orosháza, ahol meglehetősen érdekes a jelöltek listája, én személy szerint a fideszes jelöltet ismerem a legjobban, Dávid Zolit és a helyzet az, hogy ebből a kínálatból a legalkalmasabbnak őt tartom. Remélem, nem lesz baja belőle, ha leírom: szerintem Zoli - vagy ahogy barátai nevezik, Buci - teljesen elüt attól a a roppant ellenszenves Habony-Szíjjártó-L. Simon fideszes karaktertől, mely a 2010-es éveket jellemzi, remélhetőleg politikai hatalom birtokában is meg tudja őrizni természetes jófejségét.

Bod Tamás (Forrás: gyulaihirlap.hu)

Gyulára figyeltem még fel, hiszen egy volt kolléga, a mostanában inkább politizáló Bod Tamás az ellenzéki jelölt. Ez még önmagában nem lenne érdekes, viszont a gyulai polgármesteri tisztséget egyszer már betöltötte egy volt Békés Megyei Nap-újságíró Dancs Laci személyében az 1998-ban kezdődött ciklusban, úgyhogy hajrá.

Ezt a választást egyébként most kihagyjuk, ugyanis kis falunk működését nem igazán fogja befolyásolni, hogyan alakul az eredmény, a megyei lista pedig lényegében egy kamuszervezet létrehozását szolgálja, mely érdemi politikai tevékenységet nem végez, csupán a zsákmányt osztja majd. Úgyhogy marad a vasárnap esti izgatott (?) netezés a 95 százalékban előre borítékolható eredményekért.

Szólj hozzá

választás2014