2018. aug 02.

A kulturális államtitkár esete Fáskertinéval

írta: korbelygyorgy
A kulturális államtitkár esete Fáskertinéval

Igazi gyöngyszemet találtam az emberminisztérium újdonsült kulturális államtitkáráról, vagyis dehogy találtam, hiszen az öt évvel ezelőtti előadást magam is láttam: a békéscsabai Jókai színház szervezésében emlékeztek meg Cseh Tamásról egy nyári szabadtéri rendezvényen.

Az akkori direktort Fekete Péternek hívták és úgy gondolta, Cseh Tamás szellemét maga is megidézi, mégpedig a legendás első album egyik legendás dalát, a Jutalomosztást adta elő, nem titkolva, hogy egy saját fiatalkori élményét is belefűzte.(7-es busz).

Az előadás esztétikai értékét ítélje meg mindenki maga, szerintem belefér a tágan értelmezett feldolgozás kategóriába, még hogyha távol is áll attól, amikért Cseh Tamást szeretjük. De ő is szereti és ez a legfontosabb.

Egyébként Fekete Péterrel nekem semmi bajom, békéscsabai működése alatt nekem korrekt (munka)kapcsolatom volt vele, kultúrafogyasztóként pedig állítom, hogy életet lehelt a mi kis álmos kisvárosi színházunkba.

A nagy kultúrkampf kezdetén látható, hogy Fekete Péterre komoly nyomás nehezedik majd, nagyon remélem, hogy Cseh Tamás és Bereményi Géza szellemében tisztességesen jár majd el minden művészeti ág minden irányzatának összes szereplőjével szemben.

 

Szólj hozzá

Cseh Tamás Békéscsaba Fekete Péter Jókai színház Levél nővéremnek