2003. júl 29.

írta: korbelygyorgy

A szélessáv nagy előnye, hogy mostmár bizonyos rádiós munkákat itthon is meg tudok csinálni, pontosabban mindent, hiszen a szélessáv lehetővé teszi a multimédiás anyagok továbbítását. Persze ez így elég nagyképűen hangzott: sima hangfájlokról van szó, mp3-akról, amiket simán, e-mailhez csatolva tudok a gyártónak elküldeni. Ez modemról rohadt drága, vodáról meg hosszadalmas, de nagy valószínűséggel esélytelen is lett volna, mert a GPRS-sel elsősorban lefelé lehet viszonylag korrekten tölteni. Ezt azért írom, hogy egyrészt Gonoszka megnyugodjon a fórumon :-),  nem csak kutyáról és bicikliről van itten szó, hanem azért, mert ma este ezzel foglalkoztam

A gáz az, hogy most nem csinálok igazi műsorokat a rádióban, hanem csak egy sportműsorban veszek rész, ez heti három hanganyagot, illetve legalább napi egy írott hírt jelent, ami nem nagy megerőltetés, csakhogy nekem különösen gáz, nagy antisportember vagyok ugyanis. Egy atomfizikai vagy egy lakberendezési műsort is nagyobb magabiztossággal csinálnék, mert ahhoz sem értek ugyan, de legelább az érdeklődés minimális szikráját ki tudom csiholni magamból. Ezzel szemben a sport úgy általában, de különösen a helyi sport teljesen hidegen hagy. Ez rohdt kínos egyébként, mert abszolút kezdőként és amatőrként vagyok kénytelen viselkedni: nem ismerem az arcokat és nincsenek megelelő háttérinfóim sem. Magyarul beálltam azok sorába, akik azzal foglalkoznak, amiről lila gőzök sincs. De hát vagyunk így mét egy páran itten Magyarországon, igaz, felebarátaim?

Ma este tehát lenn voltam az Eötvös iskola sportpályáján - szerencsére közel van a lakásunkhoz -, csináltam hanganyagokat, amiket összevontam egy műsorszámmá. Gépbe be, megvágtam, tömörítettem és átküldtem, mindezt ezidáig nem tudtam volna megtenni, csak reggel, odabenn.

Reggel találkozom Janowszky tanár úrral, ő a Kodolányi kihelyezett képzéseinek vezetője Orosházán, erről fog nyilatkozni a rádiónak, külön engedélyel, merthogy mivel közéleti műsorunk most nincs a rádió 47-ben (az R1-ben sose volt és sose lesz.) Indul egy érdekes gazdasági PR-szak, másoddiplomás, három féll év... Hmm erősen gondoldom, hogy jelentkezem, merthogy elég jól hangzik, + a megszerzendő végzettség is jól jöhet még a helyi munkaerőpiacon is. Visszatart viszont az, hogy kétséges, lesz-e időm tanulni, továbbá az anyagi vonzatok is a nem választ erősítik, bár még fogalmam sincs, mennyi lesz a féléves költségtérítés Az a baj, hogy egy normális esetben baráti ár is visszatartó lehet most így, lakásvásárlás és friss OTP-eladósodás után...

 

Szólj hozzá